- För att vi provat den nya bärselen Babybjörn One

       
                                    Ergonomiskt utvecklad för att skona barnens ryggar 
 
Jag har som tidigare nämnt fått chans att pröva den nya Babybjörn One genom Alltförföräldrar. Den frågan jag fått mest är om den är ergonomisk och svaret på den frågan är ja! Henry sitter groda i den som ni ser på bilden. Ni som följer mig på instagram har fått se flera bilder och situationer där H suttit i den redan och han stormtrivs! Han vill givetvis också vara med och titta. H är 7 månader men för att begränsa intrycken så tror jag ändå att han kommer fortsätta någon månad till med att hänga mot mig.
 
Tekniskt sett skulle jag även kunna ha Leon i denna på ryggen då han med sina 15kg klarar viktgränsen men då han är så lång (104cm) så kändes det som att ha en vuxen på ryggen haha, kan tänka mig att det skulle gå bra om vi båda var lite mer vana vid det, att ha Henry på ryggen om ett år tror jag alltså inte kommer att kännas konstigt alls. 
     
    
                  Henry är alltid nära och kan söka ögonkontakt, trygghet när man upptäcker världen!

Jag har använt selen i princip varje dag, när H är missnöjd och jag måste laga mat, när jag ska ut och inte vill ha med mig vagnen, när vi handlar mat, när jag hämtar barnen på förskolan... Den är med jämnt! Om inte på mig så under vagnen som ett par extra händer ifall att det skulle behövas. 

Det finns ett speciellt läge för baby i denna (upp till 68cm) och H har med sina 67cm varit precis på gränsen, nu var det en månad sedan och vi har nu flyttat ned H till det vanliga läget (som på bild ovan). Att det var ett speciellt läge för nyfödda var en av de saker jag blev mest glad över. 

     
     Även under "egentiden" fick H hänga med haha, ansiktsmasken tog ett tag för honom att vänja sig vid ;)
 

Både H och jag har bra stöd, Henry sitter stadigt och jag får trots att jag har klena axlar - inte ont då bältet runt höft/midja hjälper otroligt mycket och den extra vaddering på axelbanden gör sitt. 
Det var lite klurigt att få fast spännena i början men som med allt annat så ger övning färdighet och efter att ha gjort det några gånger så gick det mycket lättare. 

Då jag inte kunde använda Babybjörns orginalsele eftersom att jag fick så ont i axlarna så blev jag väldigt positivt överraskad av denna, Babybjörn One har överträffat alla mina förväntningar. Toppbetyg alla gånger!

1 Yohannas.se:

skriven

Skönt att den funkade så bra ju! :)

Svar: Ja det är toppen, att säga att jag älskar den är nästan att underdriva :) Man vänjer sig så fort och nu är den oumbärlig, på gott och ont haha
Matilda

2 Rebecka 21år - bröllopsplaner & bonus-ungmamma!:

skriven

Så fin den ser ut också :}

Svar: Ja den är jättefin, har verkligen allt jag söker i en bärsele!
Matilda

3 Yohannas.se:

skriven

Jag älskar att bära, så jag förstår dej, tror jag börjar kunna bära lite nu igen, hurra!!

Svar: Ja vad skönt för dig, kan inte ens tänka mig hur jobbigt det måste ha varit för dig med ryggen :( Nu blir det bara bättre!! :) Kram
Matilda

4 Millan - två små och mamma mu:

skriven

Åh, den "ansökte" jag också om att få prova. Den verkar väldigt bra :)

5 klara:

skriven

bra marknadsföring av bb men det där är inte en ergonomisk bärsele och det där är långt ifrån grodposition. i grodpositionen sitter barnet med knäna högre än rumpan vilket ger en lätt kurvad rygg. för att inte tala om barnets ben på övriga bilder. nej, nice try men inte ergnomisk.

Svar: Hej Klara, då företaget gått ut med att denna är ergonomisk så litar jag på det. De nedre bilderna är tagna samma kväll vi fick den, han sitter då i babyläget som han egentligen var lite för stor för. Den översta bilden är mer korrekt.
Matilda

Kommentera här: