- Tävla! I samarbete med Lookibooki.se

                        
Vi fick hem en pekbok från Lookibooki där man själv får utforma sin egen pekbok med bild och text. Vi valde att göra en med bilder på saker och ting som vi har i hemmet, och barnen bokstavligen skrek av lycka när de såg den. Favoritdockan, Pappas bil, Leons skor... Ja extremt hög igenkänningsfaktor med andra ord. Och för Leon som inte kommit igång riktigt med talet än så kan vi träna ännu mer på orden. Jag är säker på att även Henry kommer älska den när han väl börjar intressera sig för böcker.
Pekböcker i allmänhet tycker jag är kanon och vill man ge en personlig present till en liten så är detta helt perfekt!

Nu har en läsare chansen att vinna en pekbok från Lookibooki. Allt ni behöver göra är att skriva en kort kommentar över hur just din pekbok hade sett ut. Foton på familj och vänner, kanske en bok med bilar till den biltokige?
En vinnare dras den 27 September.     Lycka Till!
Och ett stort tack till Lookibooki!

    
Snart så kan även lillebror vara med och läsa, i vår bok har vi bla med Mercedes docka med texten DOCKA under.
1 Cicci:

skriven

Åh, hade tänkt en sån till min minsting i doppresent i oktober. Hade ju vart TOPPEN om jag fick vinna en, då allt till dopet för 70 personer kostar en del ändå. ;)

Innehållet hade nog blandats med familjen mest! Snuttefilten och sängen också för o skapa lugn över sängen. :D

2 mickaela:

skriven

Det här är ju helt underbart! Det är nämligen så att min dotters farmor och farbröder, fastrar mm. Bor i Bolivia och sist vi åkte dit blev hon så fäst vid dem. Så för mig skulle denna pekbok handla om familjen! Att kunna få se deras ansikten och att bli ihåg kommen så att man inte glömmer vilka de är vilket kan vara lätt när man inte kan ses så ofta. Oerhört tacksam om jag, min dotter vann detta. Kram

3 mickaela:

skriven

Det här är ju helt underbart! Det är nämligen så att min dotters farmor och farbröder, fastrar mm. Bor i Bolivia och sist vi åkte dit blev hon så fäst vid dem. Så för mig skulle denna pekbok handla om familjen! Att kunna få se deras ansikten och att bli ihåg kommen så att man inte glömmer vilka de är vilket kan vara lätt när man inte kan ses så ofta. Oerhört tacksam om jag, min dotter vann detta. Kram

4 Pomea:

skriven

Kul ide! Vår hade fyllts med bilder på vår hund milla, stranden dit vi ofta går, favoritleksakerna brandbilen och ipaden;)

5 saga:

skriven

Så himla kul! Självklart är jag med :) Vinner jag blir det en bok till min dotter, med bilder på familj och släkt. Och pippi långstrump med såklart!

6 Emilia:

skriven

Jag hade fyllt den med bilder på babys djungelleksaker som vi köpt :) dvs. Lejon, tiger, apa, elefant mm :) är väldigt förtjust i just djungel och safariteman :)

7 Monia - mamma till Tuvalie:

skriven

Jag skulle göra en "lyx-pekbok"! Champagne, vinbräserade tigerräkor, och flamberade jordgubbar är några alternativ som lillan såklart ska ha i sin pekbok, hehe ;)

8 Emma:

skriven

Självklart vill jag vara med och tävla!
Tror detta hade blivit en PERFEKT bok för Benjamin och ett bra knep att få honom intresserad för böcker samt att kanske lite lättare lära sig orden eller bilderna som han känner igen. Precis som Leon har Benjamin inte kommit igång med talet, men med en bok med bilder som är "hans" leksaker eller bilder på släkten tror jag han hade fått lätare att lära sig prata:)

Nu hoppas vi Benjamin får vinna en sådan bok där både leksaker , familjen och djur kommer finnas bilder på:)

9 Kapten Bombus -Viktoria:

skriven

Åh! Som florist hade jag självklart plockat ut mina favoritblommor till sonens pekbok!
Det ska börjas i tid!

10 Caroline :

skriven

Har spanat in dessa böker och tänkt att när lillen kommer då vill jag beställa den!! Tack för påminnelsen jag är nog inne på lite samma spår som du att ta foton på saker i hemmet som är bekanta och som man kan fortsätta öva med även utan boken. Typ djuren på sängmobilen, vår katt, stol, lampan i sovrummet, nallen, blöja, flaska osv. Jag vill nog lägga till den spanska översättningen längst ner bara för att min sambo är från Chile och jag vill verkligen att liten ska lära sig det språket med.. På så sätt kan jag sitta med boken och öva spanska då och då. Jag tycker man ska ta vara på språken speciellt om man har dem runt om kring.

Kram Caroline

11 Evelina:

skriven

Lagom tills jag och min sambo skaffade barn flyttade vi ifrån våra familjer, så vår bok till vår dotter skulle självklart bli med bilder på våra familjer så lillan inte glömmer bort dem mellan varven!

12 care69:

skriven

Jag är gärna med!
Vi bor nära Kolmårdens djurpark och vi är ofta där så jag skulle fota djuren där och samla i en pekbok.
Har länkat.
http://care69.blogspot.se/2012/09/27-sept-vinn-en-pekbok.html

13 Annika:

skriven

Vilken rolig tävling, jag vill gärna vara med. Om jag skulle göra en pekbok till min dotter (8 mån) så skulle jag ha bilder på hennes mormor, morfar, mostrar, morbröder och kusiner som alla bor 65 mil härifrån.
Det känns så jobbigt att hon inte får träffa de mer än några gånger om året, men med en pekbok skulle de i alla fall komma lite närmare.

Tack för en bra blogg. Läser varje dag, men kommenterar alltför sällan.
Ha en bra dag!

14 Johanna - mamma till Leia:

skriven

Jag skulle vilja ha bilder på dotterns alla kusiner. Mysigt att kunna titta och prata om dem när vi inte ses :)

15 Johanna:

skriven

Jag skulle gärna vilja göra en sån här till sonen, där man skriver ut familjemedlemmarnas namn så han åfr lära sig att känna igen dem och även en första titt på bokstäverna. Vi hade ett hemmagjort fotoalbum när dottern var liten men det har blivit sönderläst...

16 Pappan Anders:

skriven

Jag skulle göra en pekbok till min dotter Lowa. Den hade haft bilder på familjemedlemmar och far- och morföräldrar och släktingar både från Sverige och Sydamerika som vi träffar ca 1-2 ggr om året.
Nu håller vi tummarna, stora som små och hoppas på tur.
Ha De!

17 JesicaS:

skriven

Jag skulle göra en full m svärd. Det min son älskar allra mest :-)

18 Jasmine NG:

skriven

Jag är med :)
Mosters älskling skulle få pekboken och den skulle vara full med motorfordon, bil, motorcykel, flygplan, båt, lastbil osv.

Kommentera här: