- 48timmars dygn tack!

    
Dagen har
spenderats i skolan och nu är jag ensam med barnen, Leon sover och såfort min lilla trollflicka somnar så är det plugg som gäller. Nya numret av Family Living kom idag så jag har ett mål, att bli klar så att jag kan få drömma mig bort lite i tidningen. Jag har lite halvpanik över mitt hår och naglar som jag lyckats riva sönder så nästa vecka jag måste komma iväg och boka tid till det snart också. Tiden är ju det som jobbar emot mig helt klart.

På bussen hem så satt det en tjej framför mig som läste tidningen, hon bläddrade sakta och läste varenda liten del av Metro. Då insåg jag att det är ungefär det som jag gått miste om genom att skaffa barn. Jag kan inte sitta och lusläsa en tidning. Att resa osv kan jag ju göra MED barn men att läsa vad det är för något som går på bio - bara för att jag ändå har den tiden över. Det hinner jag inte och det kan jag helt klart leva med.
1 Viola, 21-årig tvåbarnsmamma:

skriven

Haha precis DET och att kunna få sitta ostört på toa är nog vad jag saknar mest med det barnfria livet. Men allt har sin tid...

2 Sanna:

skriven

Jag brukar läsa och bläddra ostört i tidningarna när min flicka sover. Funkar hur bra som helst eller varför inte ta med sig tidningen och bläddra i på bussen på väg till jobbet eller skolan.



Kram Sanna

3 20åriga Fru Sofia - gift vid 18, mamma vid 19:

skriven

Vad är det du pluggar? =) Pluggar du in/upp betyg från gymnasiet eller några kurser på högskola?

4 Nina:

skriven

Sv: Den är tyvärr såld! ; )

5 Garderobsgrubbel&Byråbekymmer:

skriven

va vacker du är!

Kommentera här: