Tävling i samarbete med Sverigeklänningen.se


Nu har jag fått äran att lotta ut 4 (!) klänningar från fina www.Sverigeklanningen.se som har gjort dessa fina lekvänliga klänningar i 100% bomull och fina detaljer, få outfiten klar till midsommar eller nu till prinsessbrölloppet nu i sommar.

Alla kan vara med och tävla och två klänningar i storleken 1,5-3år & 4-6år ligger alltså i potten i första tävlingen. Andra omgången pågår 6-8de Juni och då kommer de restrerande två klänningarna lottas ut.

         
"Jag tävlar hos Majbebis08 om en lekvänlig klänning från www.Sverigeklänningen.se i 100%bomull. Tävlingen pågår to.m 6 Juni"

Tävlingsreglerna är enkla, skriv en kommentar i inlägget om och vad dina planer för midsommar är och dela med dig av sommarfeelingen här på bloggen. Skriv också vilken storlek du önskar av de två ovan.

För en extra chans kan ni länka hit i er blogg alt mejla till 5 vänner samt vidarebefodra mejlet till mig på [email protected] men detta är inget tvång utan endast för en extra lott bland kommentarsfältet.

Vill ni hitta lite fler bilder mm så klicka er in här på sverigeklanningen.se
Vill ni veta vart ni kan hitta närmaste återförsäljare så klicka här
Ni hittar den även på swedishgiftstore för er som liksom jag bara fallit pladask för klänningen och oavsett vinst eller inte kommer klä dottern i denna i sommar.
1 Michaela / foto,design & vardagsliv:

skriven

aw! va söt klänning! :D

2 Sandra:

skriven

Vänta lite nu. Maj? Maj har redan varit :)

3 Greger:

skriven

Jag vill vara med och tävla om en klänning till min dotter i storlek 1,5-3 år.



På midsommar blir det att fira med familjen + lite släkt, äta sill och grilla. Och jordgubbarna får man ju självklart inte missa, med mycket glass eller grädde.



Brukar även passa på att fiska lite då det är ett av mina största intressen (förutom att umgås med familjen förståss).

4 Elin:

skriven

Åh som jag letat! När man bor i Norge så lär man sig snabbt att älska folkdräkter. Jag har länge letat efter Sverigedräkt till min killar.



Vill jättegärna vara med och tävla om en klänning till sötaste kusinen Agnes 1.5 år. Har länkat på min blogg.http://droschmeister.blogg.se/?tmp=04222808



Midsommar firar vi i Sverige, i stugan vid Vänern. Massa barn, bubbel, sol, färskpotatis och sill. Antar att det blir en och annan korv till barnen!

5 Sara 20år & tvåbarns mamma:

skriven

Jag är med, den skulle va så fin på Arabelle på midsommar då vi även firar hennes morfars födelsedag :) vill vinna i stl 1,5-3år



Har även länkat här för en extra lott :9 http://neccin.blogg.se/2010/june/sara-tavlar-10.html

6 Linda:

skriven

Vill absolut vara med och tävla om den underbara klänningen i stl 4-6år. På midsommar så ska vi åka till mina föräldrar och fira där med en massa släkt och vänner, god mat och självklart dans runt stången.



Länkar för en extra lott



http://familjengranberg.blogg.se/2010/june/vinn-en-sverigeklanning.html



Hoppas på tur

Kram Linda

7 Sanna:

skriven

Jag är gärna med och tävlar och det skulle vara riktigt roligt att vinna en sådan här fin klänning att ha på min dotter på midsommarafton. Hon önskar sig en klänning i storlek 98 (för 3 år).



Vi har inte bestämt våra planer för midsommarafton, men vi kommer umgås med familj och dansa runt midsommarstången och äta sill, färsk potatis, gräddfil och skinka som alla andra år och skåla med cider/öl och läsk/saft för barnen. Det blir glass, jordgubbar och vispgrädde till efterrätt för det hör till sommaren.



Har länkat här för en extra chans: http://mammasvardag.blogg.se/tavlingar/2010/june/tavlar-om-en-sverige-klanning.html#comment

8 Cilla:

skriven

Jag är gärna med i utlottningen!:) Min flicka fyller år imorgon på Sveriges nationaldag, så en Sverigedräkt skulle vara mitt i prick för henne! Midsommar kommer firas i Italien, därför vore det hur coolt som helst om hon kunde fira i den söta genomsvenska klänningen! Jag håller tummarna stenhårt för en i storlek 1,5-3år.. :)

9 Linda:

skriven

Vi firar midsommar i tre generationer. Mina barn + deras kusiner (sammanlagt 11 barn) i åldrarna 1-10 år springer omkring i gröngräset, samlar blommor till midsommarstången och leker och har skoj i sina finkläder. Vi vuxna äter gott och njuter av att vara samlade allihop. Om jag nu vann så hade jag önskat storlek 4-6år till min yngsta prinsessa. Den hade passat både till midsommar och sedan en vecka senare när mormor fyller 60år och på småkusinernas ettårskalas m.m.



mvh Linda

10 Caroline.:

skriven

Jag är gärna med och tävlar och en klänning i stlk 1,5-3år.



På midsommar har vi inga speciella planer vi firar inte så värst. Men det blir att vara med barnen äta god mat. God mat är lite olika från person till person i våran familj, för mig blir det förmodligen sill, potatis och de som hör midsommarn till och för sambon blir det väl grillat och jag lär norpa därifrån med :) och sen kanske vi spelar lite kubb.



Blir vädret fint kanske vi tillbringar midsommarhelgen i stugan ute i Luleås skärgård :)



Sen måste ju barnen få varsin fin midsommarkrans också.

11 Annki:

skriven

Självklart vill jag vara med och tävla om en så fin klänning, vinner jag vill min dotter ha stl 1,5-3 år



Vi kommer fira midsommar hemma på gård på landet, med massor av vänner, sill och potatis och massa jordgubbar =) Självklar ska vi fixa en midsommarstång som vi kan dans runt =)

12 Amanda:

skriven

jag vill vara med och jag skulle isånafall villja vinna en i storlek 1,5-3år till min dotter.

i midsommar ska vi ut till landet och äta jordgubbar

13 Sandra:

skriven

I midsommar blir det grillad mat och den självklara jordgubbstårtan! Kommer förövrigt att bli väldigt lugn dag och kväll. Sambon pratade om en vän som vill festa, men jag är så hönsig när det gäller barna så jag kommer nog att mysa ner mig i soffan framför någon bra film när kidsen somnat om jag känner mig själv!



Har jag turen att vinna så skulle jag välja en klänning i strl 4-6år till min dotter!



14 Felicia:

skriven

Jag ska fira midsommar med min kompis och hennes dotter på 4 år. Hon älskar att leka så det kommer nog bli väldigt mycket lek under hela dagen :) Därför skulle en lekvänlig midsommarklänning vara perfekt. Vi ska även vara i stockholm under bröllopet så vad skulle inte sitta bättre än att vinna :)

15 Mamma te 2 tuffingar:

skriven

nawww vad söt. klar vi e med. vill vinna den till mitt gudbarn som jag tänkte ta med på en stor midsommar fest uteanför vår stad där mängder av barn familjer samlas för att fira ihop.. hon skulle bli så söt i klänningen. hon är 3 år den 9 aug



http://darkbarbieinx.webblogg.se/2010/june/vinn-hos-majbebis-6-juni.html

16 Lillan:

skriven

jag vill gärna vinna den super fina klänningen. passar ju super både till midsommar och min gammelmormors 90års kalas i augusti. midsommar för oss blir precis som varje år. stor grillfest med mina föräldrars alla grannar, barn, barnbarn. ja alla åldrar. lekar, spel och mycket trevligheter:)



har länkat tävlingen här: http://tavlingstipsarna.blogg.se/2010/june/klanning.html

17 Lillan:

skriven

oj glämde. skulle vilja vinna klänningen i stl: 1,5-3år



ha en fin dag i solen!

18 JIMMY:

skriven

Hej! Jag är gärna med och tävlar om klänningen i storlek 1,5-3år.



Till midsommar kommer vi att umgås med nära och kära. Äta god mat och leka lite lekar. Plocka blommor som vi kan göra en fin krans av.

För mig är det viktigaste att man är med dem man tycker om. Njuter av dagen och får en massa skratt. Ett härligt midsommarbord är inte heller helt illa!



Med blommor i sitt hår, firar vi midsommar så gott det går!

Dottern skulle bli ännu finare ifall hon hade en fin midsommarklänning till den kransen. Håller tummarna hårt!



TREVLIG MIDSOMMAR!



mvh jimmy

19 Lindet:

skriven

Hej hej!



Midsommar för mig är blomsterplockning, kranstillverkning och sedan mys med vänner och familj!

Lekar, god mat och så JORDGUBBSTÅRTA!

Så vi ska alltså äta gott och ha en rolig, lekfull dag ihop!



Den här klänningen hade gjort min dotter så himla söt! Hoppas på tur nu :)



Länkar också..



kram Lindet

20 Lindet:

skriven

Här är länken:

http://lindet.blogg.se/tavlar/2010/june/66-sverigeklanning-majbebis08.html



kram

21 Lindet:

skriven

glömde skriva storlek ..

1,5-3år



;) håller nu tummarna



22 ANKI k:

skriven

vilken UNDERBAR, SÖÖÖT klänning!!! jag vill gärna vinna en i storl 1,5 år till en söt liten tjej!!

jag JOBBAR på midsommarafton så jag missar dans runt midsommarstången men det viktigaste JORDGUBBARNA hinner jag i alla fall med!!

23 evamar:

skriven

Stl 1,5 år är ännu lite stort - men det komemr ju fler somrar.



Planerna just nu är att åka ut och fiska och tälta. God mat och dryck och trevligt sällskap hör såklart till. Om det blir regn åker vi nog ut ett gäng och firar i en stuga istället. Regn och tält är inte roligt.



PS. http://evamar.blogg.se/2010/june/klanning-6-juni.html

24 Malin:

skriven

Hej! Vill självklart vara med även jag! Skulle vi ha turen med oss vill vi gärna vinna den mindre storleken! Planerna för sommaren blir faktiskt att bege oss till de nordligare delarna av landet och fira med släkt och vänner som vi inte har sett på ett tag (avståndet från Småland gör att man tyvärr inte har möjlighet att ses så ofta som man hade önskat!)



Håller tummarna nu! Ha det bra så länge!

Kramar Malin



Glömde nästa..länkar givetvis också så att fler hittar hit på: http://theotott.blogg.se/2010/june/klanning.html



25 Emeli:

skriven

Mina planer för midsommar är att fira med familjen. Äta gott och klä midsommar stång. Göra midsommarkrans till min dotter och bara mysa tillsammans allihop.

Om jag vinner så vill jag ha minsta storleken.

26 marty:

skriven

1,5-3 år skulle jag vilja ha klänningen i om jag vann. har tipsat lite vänner också-. i midsommar ska jag på förlovnings-/inflyttningsfest. Den skulle varit för flera veckor sedan, men de fick magsjuka och fick ställa in kalajset dagen innan. tråkigt men hoppas att de itne är sjuka på midsommar, och inte vi heller. :)

27 Amanda:

skriven

Jag vill absolut vara med och tävla. Denna vore så underbart fin på Ludwigs lillkusin Märta. Storlek 1,5-3 år vore perfekt!



Har länkat här:

http://creyla.blogg.se/tavlingar/2010/june/tavling-sverigeklanning-66.html



Hoppas på tur! ♥

28 Mamma Mia:

skriven

midsommar ska firas med barnen det är ett måste dans och glada lekar, samt mycket god mat..vann jag önskar jag en i storlek 1,5 år till 3år så lilla greta kan bli lika fin som sin mamma

29 Mamma Mia:

skriven

Midsommar är för mig trollskt...samma natt fick jag en systerson som min bästa vän föll i en stentrappa och slog ihjäl sig..det var några år sedan..i sommar ska vi klä lilla Greta i blommor och den finaste klänning vi kan hitta.. för midsommar är barnen s högtid dans och stoj i nya klänningar. Skratt och tårta med jordgubbar, kärlek och glädje. Så slå ihop några blommor och fäst vid örat och du blir så fin...Vinner jag vill jag ha minsta storleken, för vet du jag har en likadan, det gäller att hålla in midjan bara..kramiz mamma mia

30 Pia:

skriven

Hej, är gärna med och tävlar.

Min familj kommer att åka till Öland och fira midsommar. På midsommarafton ska vi också på 2-årskalas. Det blir också matjessill och färskpotatis. Inte att förglömma jordgubbstårtan....

Vid ev. vinst så önskar jag den minsta storleken.



Hälsningar Pia

[email protected]

31 Mickus:

skriven

Tjusiga klänningar som skulle passa mina två döttrar perfekt(2 år och 4 år). Själv är jag från Finland och min man är från Sverige och på sommarens festligheter i Finland skulle klänningarna sitta som pricken över i:et. Bra reklam för varumärket Sverige och det kan ju alltid reta någon som min gubbe säger. Han vill gärna att tjejerna t.ex. ska klä sig i svenska fotbollskläder för deras mormor håller varmt om det finländska färgerna. Sverigeklänningar skulle därför sitta perfekt då vi åker på festligheter till grannlandet i sommar.

32 addy:

skriven

jag ska fira med ett riktigt svenskt midsommarfirande, dans runt midsommarstången och grillning. skulle önska klänningen i den lilla storleken

33 Linda:

skriven

Jag vill gärna vara med :)



Vi ska fira midsommar i våran husvagn i skärgården med vänner och barn :)

Ser verkligen fram emot det,hoppas bara på bra väder!



OM jag har tur å vinner skulle jag vilja ha i storlek 1,5 till 3 år :)



Ha en fin dag!/Linda

34 Linda:

skriven

Haha.. såg nu att den va avslutad :)

35 Kidelinbloggen - Therese:

skriven

Jag är gärna med och tävlar:) Min dotters "bästa kompis" skulle få klänningen om jag vann. Skulle vara så sött att matcha de två små flickorna:)

Kommentera här: