Tankar...

Jag har tänkt lite mer på det här med dagis och insett att det är ett privilegium (stavning?) att få ha sina barn hemma så länge som möjligt.
Det är ju enda gången i livet som jag faktiskt kan välja att spendera dagarna med mitt barn så vad är det då som står i vägen att jag helt enkelt skjuter upp dagisplanerna ett tag ? 
Inget!
Hihi, perfekt =) Jag blir glad av bara tanken och ångesten släpper från mitt bröst.
Ingen panik över att hon måste ha ditt och datt till dagis, ingen oro över att hon inte äter, att hon fryser ute..

Ja jag kanske är en hönsmamma men det måste ju kännas bra också och det känns väldigt bra att ha henne hemma och ta turer till öppna förskolan någon dag i veckan istället. 

Det är inget fel på själva dagiset utan vi vill gärna att hon börjar där senare, men just nu när hon faktiskt bara är 16 månader så är dagis inget som hon "behöver".
Summa summarum : Alla blir nöjda
1 jessica:

skriven

heeelt rätt tycker jag:D skulle gjort likadant! mitt barn ska inte börja på dais förreäns tidigast när hon är 1,5 år men om jag är gravid då så ska hon vara hemma me mig hela tiden oxå:D

2 marie:

skriven

skönt för er! :D

3 Lotta:

skriven

Jag tycker du gör helt rätt jag gjorde samma sak med min son. Han är nu fortfarande hemma och är 2 1/2 och kommer att börja hos dagmamma i Januari och lillasyster kommer börja i augusti då hon är 2 år och en månad

4 Sandra:

skriven

Skönt att du bestämt dig och känner dig nöjd med ditt val! Man ska följa sitt hjärta och göra det som känns bäst i den mån det går, oavsett vad andra tycker.

Jag är fortfarande osäker på om jag gör rätt. Vill att han ska få chansen att leka med andra barn och vet att vi inte skulle gå till nån öppna förskola så pass ofta, samtidigt kommer jag förmodligen inte att jobba något i höst och han skulle därmed lika gärna kunna vara hemma med mig.

Har du inget jobb/skola nu? Tar du ut föräldrardagar för Mercedes under tiden du är hemma fram till att lillebror kommer?

5 Erika:

skriven

va skönt o ha kommit fram till ett beslut, d ska ju kännas rätt i hjärtat, då ÄR d rätt :-)



ang vagnen så finns d halft liggläge i både syskonsitsen o den "vanliga", iaf på p&t sport som vi har, vet inte om d e annorlunda i dom nyare modellerna. Men när Nellie va liten o skulle sova så hade jag henne inte i syskonsitsen utan lukas satt där o hon sov i "den vanliga" sittdelen som d e fullt liggläge på.

krånglig förklaring kanske :-S

Kommentera här: