Xist

Snart öppnar Xist! En öppen förskola för unga föräldrar 14-22år. Jag gick där på föräldrarutbildningen och tyckte det var jättebra, och skönt att vara med andra som var lika gamla.  Den 12.e öppnar dom men jag får se om jag går dit med lillan.

                                      

-Ung mamma?-
Jag vet inte riktigt om jag ser mig själv som speciellt ung mamma. Det är många nu för tiden som får barn när dom är 17. inget onormalt med det inte. Min mamma blev gravid med min storebror när hon var 16, han föddes när hon var 17. Så jag var ju faktiskt ändå några månader äldre än min egen mamma xD

Jag ser mig själv som en mamma, en mamma som älskar mitt barn lika mycket som andra mammor älskar sina barn. En mamma som kämpar för att ge mitt barn den bästa möjliga uppväxten,
Och en mamma som alltid får ett litet sår i hjärtat varje gång mitt barn gråter.
1 Pia:

skriven

Tack för din kommentar på min blogg! Att vara mamma har inte med åldern att göra; det är hur man ÄR som mamma som är viktigast.. Lycka till med ditt lilla barn.. Små barn små bekymmer och stora barn STÖRRE bekymmer :o)

2 Elin:

skriven

Söt liten sessa du har!

Kommentera här: