- För att de blir som nya

       

Med lite svinto som man blöter och sedan gnuggar lite lätt så försvinner trycket och nappen blir som ny! Visst kan det vara fint med tryck på nappar men vissa blir lite nötta efter ett tag och sen är det helt ärligt inte lika kul att ha en napp med en pumpa på mitt i sommaren som det var på halloween ;)

Det är flera som frågat om det inte blir repor på nappen och det blir det inte, bara en matt vit yta.

 

 

 

1 Bea - mamma till Neo:

skriven

Vilket bra tips! Ska göra så på en gång med Neos nappar! :)

Svar: Ja gör det! Det blir som helt nya nappar :)
Matilda

2 s p i n d e l t j e j e n (mammaliv, fotografering, resor och sånt där):

skriven

Jag brukar slänga dem när trycket börjar bli slitet - känns som att det är ett tecken på att de börjar bli för gamla? :D

Svar: Nejdå, att trycket slits har inget med det att göra egentligen. Man ska slänga dem efter 6-12 månader men de håller mycket längre egentligen (det är ungefär samma som med 15kg gräns på bärselar trots att de är testade för 100kg utan problem) Äldre nappar kan lossna därav tankarna att man ska slänga dem efter ett tag, har dock aldrig hänt hos oss. Men dra i napparna lite ibland så vet du om de är säkra att använda eller ej :)
Kram
Matilda

3 Linda Cathrine Liljemalm:

skriven

Va fräscha de blev och skönt att slippa köpa nya när man tröttnat på trycket :)

Svar: Ja men verkligen, och så enkelt "knep" för att få liv i dem igen :)
Matilda

4 G.O.S:

skriven

blir ju oftast lite lite repor efter svinto, då kommer det ju bakterier på nappen som sätter sig i små skårorna eller??

Jag slänger napparna istället och köper nya inte någon förmögenhet att köpa nya lite då o då. Och lite säkrare också eventuellt

Svar: Jag kan inte se några repor på de nappar jag skrubbat så det är nog ingen fara men jag ska tänka på att inte skrubba så hårt :)
Jag kollar givetvis nappar lite ibland, skulle aldrig ge en trasig napp och är de inte trasiga så är det heller ingen fara att använda dem, det kan du fråga Mam om så slipper du slänga alla :)

Kram
Matilda

5 Nikita:

skriven

Superbra tips ju :-)
Det enkla är oftast de finaste !!

6 Ingrid - Mamma till två sessor:

skriven

Men åh vad smart! Tack för tipset :)

Kommentera här: