- För att det är söndag

                            
Jag har inte gjort något vettigt på hela dagen, gosat med bebis och lyssnat på Mercedes som pratar i ett ;)
Snart ska det tas tag i dusch och badande av barnen, det känns som ett perfekt avslut på veckan med rena barn.

Har börjat fundera över det här med första riktiga leendet, H har ännu bara sina magknips-smile och är idag 6veckor, undrar om jag kan vänta mig ett leende snart eller om man eftersom att han är prematur ska räkna med att "vänta" några veckor till. När log era små för första gången?
Sen är han väldigt svag i nacken än och kan inte hålla upp huvudet i mer än någon sekund, väldigt nyfödd liksom... Men det kanske har att göra med att han är liten, bara något jag reflekterade över :O
1 madde:

skriven

Nelson är 9 veckor nu och har ännu ej gett ngt riktigt leende, knappt heller magknips för då gråter han bara.
Sedan var han väldigt vinglig med nacken fram tills ganska nyligen nu är det lite bättre dock!
LÄNGTAR som en tok efter leendet!

Svar: Lilla fina Nelson, hoppas han inte har det alltför jobbigt med magknip bara :) De leendena är ju också söta om inte annat ;)
Matilda

2 Lottiz:

skriven

Det där med leende är så olika. Barn kan le mycket tidigare en vad man trodde förut, men för den skull betyder det inte att det kommer tidigt för det. Som med allt annat så utvecklas barnen olika. Mina har lett väldigt tidigt, runt 2 veckor, min fyra log ännu tidigare redan efter några dagar.

Svar: Den som väntar på något gott :) Härligt att få se leenden redan efter några dagar!
Matilda

3 Sofie:

skriven

Min Julian började le på riktigt när han var 3-4 veckor..
Underbart är det :) Väldigt olika från barn till barn men eftersom H är tidigt född kan jag tänka mig att det kommer senare

Svar: Ja den som väntar på något gott minsann ;)
Matilda

Kommentera här: