- För att det är en update från årets underBARA BARN mässa

      
                Fina Malin och jag på bloggfrukosten, själva frukosten kom från Rica hotell, mumsigt! 

Vilken härlig dag jag hade igår! Fick spendera hela dagen med fina vänner och spana en massa under mässan i. 8.30 var vi på plats för att välkomnas till bloggfrukosten dit 70 bloggare var inbjudna. Goodiebags och frukost delades ut och sedan var vi först in på mässan innan dörrarna slogs upp för allmänheten. Ett snabbt tips - går ni in via huvudingången så kika förbi hos Kids Concept, galna priser! 
 
      
       
Ella´s Kitchen är på plats på mässan med superpriser på smoothies mm. 5st för 40kr!
      
Tröstisar har en urhärlig monter där tröstisnallarna bor. i ramarna ser ni snuttisarna som kommer under nästa år, även en kudde som har stjärnor som lyser i mörkret och en "snuttefunktion". För varje såld nalle så skänker de också en nalle till barncancerfonden.
 
      
      
Här ser ni BCWW´s monter där barnen kan snickra ihop egna snickalådor, och även ta snickarmärket. Barnen hade riktigt kul och jag ser fram emot att ta Mercedes och Leon dit imorgon :) Tur att jag tog dessa bilder ovan för bara någon timme senare var det smockfullt här!
 
      
      
Little Minds har jag aldrig klämt på tidigare, men jag gillar konceptet! Här har vi de två glada grundarna till märket. Alla plagg har små prassliga detaljer för barnen att pilla på.
 
      
Det finns även 2 st hinderbanor där barnen vinglade runt ;)
 
      
Supersöta hjälmar i Croozers monter!
 
      
Jag föll för dessa handgjorda elefanterna, ångrar så att jag inte köpte en så det blir ett besök till montern igen imorgon!
 
      
Nappflaskor kan man aldrig ha för många av, 3 st för 100kr!
 
      
Så fint! Synd att stolarna är så små, tror knappt att Leon skulle få plats men fint är det! Får testa imorgon ändå för det skulle passa så bra i deras rum där de har en grön fondvägg!
 
     
Det finns väldigt många stationer där barnen kan pyssla och lära sig saker, det uppskattas. Var trots det skönt att få komma till mässan utan barnvagn först och få kika lite igår. Th ser ni Stokkes syskonvagn, visste inte att de hade kommit ut med en så det var en rolig överraskning.  
 
       
Sedan bar det av till Bloggmiddagen! Vi höll till på Sahara där Ewa och Anna gjort ett grymt jobb med över 150 vinster och 3 fullproppade goodiebags. Vi åt libanesisk buffé (Meze) och jag som aldrig ätit det tidigare blev positivt överraskad - supergott och väldigt trevligt sällskap med bloggvännerna.  Vad alla goodiebags innehöll får ni se i ett inlägg lite senare men jag kan säga att de som hade tänkt ta sig hem kommunalt fick överväga det beslutet rätt snart -Tunga kassar :)
 
 
 
1 maria eek:

skriven

Den mässan hade jag velat gå på!

2 Lottiz Fotograferande fyrabarnsmamma:

skriven

Härliga bilder. Ser fram emot att besöka mässan imorgon ännu mer nu.

3 Caroline Nilsson:

skriven

Åh vad man önskar att man kunde varit där :)

4 Emilia:

skriven

Hej fina du! Nu har jag sett dig på 2 loppi event och på underbarabarn VIPen och VARJE gång har jag tänkt att gå fram och hälsa och berömma dig för din underbara blogg men bara blivit blyg och fjantig och inte vågat! HOPPAS vi ses på något snart igen..då jäklar ska jag hälsa hahahaha :) ännu en gång TACK för den finaste och mest inspirerande barnbloggen!! :)

Kommentera här: