- För att det är så du handlar på www.eBay.com

Jag har fått många frågor över hur man handlar på eBay.com, jag måste erkänna att jag själv var lite skeptisk till detta. Man ska tänka efter före man handlar från utlandet men just eBay är så stort och vad jag kan säga efter mina erfarenheter - lika säkert som att handla från svenska webbshopparna. Minuset är att det kan ta upp till en månad innan du får dina varor.
 
Tull har jag aldrig behövt betala men så har jag heller aldrig beställt för över 1000kr i ett och samma paket. 
Varning för "märkesvaror" på eBay bara, det går mycket kopior i omlopp.
 
      
 
- Innan jag gör ett köp så kollar jag ofta säljarens omdömen, det går att se sidan på svenska så förstår du dig på Tradera så är ebay inga konstigheter. Köp från säljare med bra omdömen! 
 
- Ofta skickas varorna samma dag som du betalar och du får ett meddelande när detta är gjort. 
 
- Summan står omvandlad till svenska kronor som du ser på bilden ovan och frakt är 16.63kr. Jag brukar klicka i "free shipping" så visas endast de som skickar med fri frakt till Sverige. Annars kan man sitta och skrolla fram ett fynd där sedan frakten ligger på ett par hundralappar. Det finns gott om varor med fri frakt så du missar inget ;) 
 
"Men vad söker du på" är också en fråga som dyker upp frekvent. Jag söker ofta på "kids", "girl", "boy", "dress", "nwt" ja enkla sökord och klickar mig sedan vidare därifrån för att luska fram fynden.
 
"Hur betalar man, är det säkert"?
 
Jag har gjort ett konto på paypal.com. Paypal används världen över och du ger aldrig ut dina kontouppgifter - endast din mejladress och pengarna dras sedan direkt från ditt konto! Jag klickar på Proceed to checkout när jag vill betala.

I kassan skickas du vidare till en bekräftelse på paypal, där behöver du endast logga in för att se den totala summan som kommer att dras från ditt konto sedan är det bara att invänta paketen som antingen kommer ner direkt i brevlådan eller som rekommenderad post :) 
1 s p i n d e l t j e j e n:

skriven

Det känns som att jag har dragit in rätt många i eBay/Ali-träsket ;)

2 Trees, mamma i London:

skriven

Alskar ebay!! :) Uk handlar jag ju via, men gud vad massa fint man kan hitta! Och billigt. Har aldrig haft problem med det jag heller! Kram

3 Amanda:

skriven

Tack för en bra guide! Det är alltid kul att kunna göra fynd!:-)

Kommentera här: