- För att det ser ut såhär med sittdelen på

     
         
      
      
     
     
     
Vi är jättenöjda med vår Teutonia BeYou, valet stod mellan denna och Teutonias vackra Elégance. Att denna är lite mer citysmart och framör allt lättare att bära in i en bil avgjorde det trots att mitt hjärta dunkar för Elegance ändå. 
Nu har vi bytt till sittdel som ni ser men Henry sitter inte så upprätt som på bild utan han halvligger i den och sover i den varje kväll innan vi flyttar över honom då det är bra med plats och en skön fjädring i vagnen som ger ett skönt gung vid sövningen ;) 

Eftersom att Henry inte kan sitta själv än så har jag satt en filt under rumpan så att han inte ska glida just då när jag tog bilden, annars har jag det inte så men det såg lite bekvämare ut ;) Sittdelen är vändbar och handtaget likaså, det flippar man bara över till andra sidan och kör med stora hjulen först om så behövs - dock är det rätt svårt att styra vagnen då så det gör vi i princip aldrig. Tanken med stora hjulen fram är för att det ska underlätta vid svår terräng eller te.x snö och hittils har vi klarat oss bra ändå.
 
Vi har inte klickat fast sufletttyget i ryggen så som det är tänkt utan tyget hänger fritt, tycker att det vart snyggare så. En smaksak.
 
Kanten på vagnen är rätt låg så det skulle aldrig falla mig in att ha H där utan att spänna fast honom, känns väldigt riskabelt men så kanske det är på alla vagnar? Det är lätt att spänna fast honom så vi tar det säkra före det osäkra.
 
Enda minuset är att bygeln är lite väl långt bort tycker jag, hade gärna haft den lite längre in men det är överkomligt.
 
Istället för skötväska så har jag som ni ser två barnvagnskrokar från Addbaby, de är suveräna och håller även upp matkassar om så behövs. En skötväska ska dock inhandlas snarast då jag inte har lust att förstöra min väska med barnmat och diverse annat kladd som kan tänkas hamna där. 
 
Ni får överleva skönhetsfelen på bilderna ;) I det stora hela så är vi jättenöjda med vagnen, riktigt skön att köra, bra fjädring och lätt att fälla ihop (blir dessutom väldigt liten ihopfälld med sittdelen)
Frågor på det?
  
1 Veronica:

skriven

Heej, lovelii blogg du har, har följt den sen du vänta H*, Jag fick barn nästan santidigt, hon e född den 15aug. Så de e lite smått kul å jämföra utveckling osv:) min dotter e född i vec 37, din lille kille ser iaf ut å ha vuxit förbi henne nu:D jaja nog om de, vagnen.....

Va missnöjd me min förra så tog å beställde hem en teutonia som kom idag som vi redan hunnit testat:D
Min fråga e.. Va e de för skillnad mellan deb ja beställde nu (mistral s) och be you?!! Jag hittar inte så mkt fakta osv om mistral s? Jag älskar att man kan köra dom stora hjulen fram å vet att den funktionen kommer ja använda massor då de vart jätte enkelt att gå i snön på de viset:)

Kraam V

Svar: Hej Veronica, Vad kul att du har hängt med så länge, vad glad jag blir att du gillar bloggen :)
Haha ja H sköt rejält i längd och vikt, fortfarande lite kort enl kurvan men vikten ligger han prick på, syns inte alls att han är prematur om man kollar den :)

Hoppas ni är nöjda med vagnen, vilken hade ni innan? Jag har kollat på hemsidan men förutom själva designen så kan jag inte hitta någon skillnad alls mellan vagnarna, kanske hur stora de blir när man fäller ihop dem. Men nej, designen verkar vara den största skillnaden. Vi är supernöjda med vår BeYou så jag hoppas ni gillar Mistral :)

Kram
Matilda

2 Madde - Mamma till Liam:

skriven

Jag har haft en Teutonia be you fast från 2011 och på den så kunde man vinkla bygeln så att den på så sätt kom närmre barnet. Jag ser att din ser ut att sitta ganska långt ifrån, ni har inte vänt den fel? :)
Antar att din är en 2012 eller 13 så dem har kanske ändrat lite på dem mot hur vår såg ut, men testa att vinkla den mot barnet så blir det kanske bättre:)

Supermysig blogg du har!

Svar: Tack så mycket! :)
Jo jag kan vända den och den satt nog åt fel håll där (tack för tipset) men tycker ändå att den sitter lite väl långt bort, en vanesak kanske :)
Matilda

Kommentera här: