- Tävla om chansen att ta med hela familjen på sommarlovskryssning!

 Grattis till Nadja Rutström som drog hem vinsten denna gång
& ett stort tack till Birka Cruises!
 

Ni har väl inte missat att Birka har ett spännande sommarlovsprogram?! De söta och charmiga Minionerna Tim & Jerry från filmen Dumma Mej underhåller barnen ombord hela juli t o m 11/8. De ordnar med designstudio där familjer kan designa egna t-shirts, skattjakt, ansiktsmålning, dansbus , karaoke, filmvisning av Dumma Mej 1 och disco m.m.
 
På sol- och pooldäck finner ni glass, grillning och härligt bad och sol oavsett väder. I restaurangerna finns specialkomponerade barnmenyer, kan inte bli mycket bättre om ni frågar våra små. Dumma Mej är en film som rullat många gånger här hemma så att minionerna själva finns på plats är mer än vad de kunnat drömma om.
 
/Kr/Kramkalas med minionerna Tim & Jerry och en liten peak på den specialkomponerade barnmenyn. Mer info och aktiviteter ombord för hela familjen hittar ni här.
 
Nu har ni chansen att vinna en 22timmars sommarlovskryssning med lek och bus dagen lång. Vad ingår då? Jo ALLT;
 
    *Boende i utsideshytt
·         *Kryssningsmeny
·         *Frukost
·         *Lunch
 
·         - För upp till 4 personer, avresa söndag-onsdag på valfritt datum under perioden juli-11 aug i mån av plats.
      
         "Jag tävlar om sommarlovskryssning för hela familjen på Birka, hos majbebis08.blogg.se tävla här du med!"
 
 För att tävla gör du så här: 
Skriv en kort kommentar över vilka tar du med på kryssningen om du vinner? Kanske bjuder du din systerdotter eller har du egna små som vill åka på vad som kan vara årets höjdjpunkt?
 
-För en extra lott ska du kopiera bilden  ovan + texten och publicera i din blogg alt dela tävlingen på facebook. Se till så att alla länkar fungerar.
 
 
     
TäTävlingen avslutas den 4/7 kl 15:00. I samarbete med Birka.
B.       Psst! Åker ni med Birka i sommar så glöm inte att tagga #birkasommarlov! 
 
 
 
 
1 Jenny Axelsson:

skriven

JAAAAA! Vi vill vill vill vill!
Åker självklart med min lilla grabbliga. De har precis upptäckt Dumma Mej och det vore ju helt fantastiskt att få komma bort en stund och njuta av familjekul.
Delar på FB!

2 Jenny Axelsson:

skriven

Va 17, länkar på bloggen också ;)
http://skruttensmamma.blogspot.se/2013/06/langesen-men-nu-ar-det-dags.html

3 jannie nettum:

skriven

Tar med hela familjen, jag är enda tjejen!
Stora sonen har älskat Dumma Mej sen första filmen kom! Hans mamma oxå sådär i smyg ;-) Vore superkul att få åka iväg på en sån här grej!
Jag länkar på min blogg och på FB!

4 Johanna:

skriven

Åh, supertävling! Vill gärna ta med kidsen på en resa utöver det vanliga! :) Delar på FB som Johanna Kenas och håller tummarna för att turen är på min sida denna gång.

Såg att vi ska ses på mammabloggkryssningen också, vad roligt! :)

Kram

5 Malin:

skriven

JA! Vilken bra tävling, hade varit superkul att få göra det här under sommaren. Jag skulle tagit med mig mina två döttrar. Vi hade som mål att åka utomlands nu i sommar men tyvärr så räckte inte sparpengarna till. Jag hade verkligen blivit superglad om jag vann! Visst är parker roliga att gå till, olika bad och skansen. Men jag tror verkligen att min stora dotter Leah hade älskat det här.
Hon pratar mycket om båtar och fiskar, så det här hade varit drömmen för henne.
Det hade verkligen varit årets stora höjdpunkt!

Jag länkar på bloggen! http://malingrahn.vimedbarn.se

6 Madde:

skriven

Jag hade tagit med mig min sambo och mina 2 fina fina barn, som en rolig sista familjegrej innan bebis anländer o vänder upp o ner på allt!
Det kommer ju bli mysigt med bebis men vore kul o hinna göra ngt oförglömligt bara vi innan dess! Båda mina skruttar fyller ju år nu också så de är värda lite extra skoj......DU ANAR INTE hur glad jag hade blivit åt en vinst som denna, bort från vardagen för en stund så jag slipper vara bara den där höggravida, tunga otåliga med graviditetsdiabetes som bara måste passa tider hela dagen. :)
Har delat på FB såklart: Madelene Elisabeth Jacobsen

7 Hanna Fornhem:

skriven

Jag är gärna med och tävlar. Kryssningar är väldigt uppskattade av barnen, och oss vuxna, men Birka-kryssning med miniorer är inget vi gjort förut. Vi håller tummarna för att det är vår familj som vinner. Så svaret på frågan är alltså att jag skulle ta med mig man och två barn på trippen :)

Jag har bloggat här: http://hanna.fornhem.se/vill-vinna-birka-kryssning-hos-majbebis08/

Må gott!

8 Ida-Maria:

skriven

Jag är med och tävlar!

Mina veckor som mammaledig är räknade. I augusti börjar jag jobba igen så jag skulle vilja avsluta denna mammaledighet med en lite kryssning. Jag skulle vilja ta med mig man och två barn på denna resa. Just nu är jag inte världens gladaste här hemma (uttråkad efter en lååång ledighet och lite smått stressad inför hösten) så jag vill överraska min man med detta. Han får stå ut med mycket gnäll från mig just nu så jag tror han skulle uppskatta att hans fru överraskar med en liten kryssning!

Jag har delat på FB.

9 Ruby:

skriven

Ja vill :D jag barnen och sambon vill åka. Vore jättemysigt att få åka iväg någonstans i sommar :) har aldrig åkt på kryssning med familjen :)

10 EN MÖLNBOBOS LIV - MAMMA TILL MELVIN OCH FELIX:

skriven

Jag är gärna med och tävlar. Jag vill ta min lilla familj på en resa på havet med massa sommarlovskul. Dvs jag, min sambo och våra två barn. Lite mys i semestertider är aldrig fel.

Länkat här

http://annasbloggtavlingar.wordpress.com/2013/06/28/kryssning-47/

11 Emmelie Andersson:

skriven

Åhh vilken rolig tävling! Självklart vill jag vara med och tävla!
Jag skulle ta med mig min sambo som varit sjukskriven sedan den 3e mars med en bruten fotled som aldrig verkar vilka läka :(
detta gör att det tyvärr inte blir så där väldigt mycket semestertrippar i sommar :(
Självklart tar vi ju med dottern på 3 år som skulle älska att få åka båt, bada i poolen och köpa massa gooodis i taxfreen :)
Kanske tar vi med hennes bästis oxå så hon har någon att busa med ;)

Länkar självklart till tävlingen på min blogg www.empanskrypin.blogspot.com


Ha en trevlig kväll! :)
Kram Emmelie

12 Christina Frisberg:

skriven

WOOW vilken tävling!!!!!!
Ja om just jag skulle vara den superlyckliga vinnaren så skulle jag ta med dottern o barnbarnet o gubben såklart så kul och härligt vi skulle ha, har åkt många gånger men aldrig på sommarlovet och aldrig med barnbarnet Elliot 5 år. hoppas hoppas hoppas!!!!
delar tävlingsinlägget offentligt på min fb sida. under Christina Frisberg.
sänder kramar till alla som törs, vill och behöver!!! :)

13 Janine:

skriven

Vilken rolig tävling! Om jag skulle vinna så tar jag självklart med mig mina barn som gillar Dumma mej! Första filmen har blivit så repad här hemma så mycket som dom tittat på den:)
/Janine

14 Madde:

skriven

jag skulle ta med min brorson Alvin om jag vann : ) han är 3,5 o skulle ääälska detta! heja oss!

15 Julia Engvall :

skriven

Svar: min familj helt klart! (Mamma , pappa och lillebror)
Mina föräldrar är dom bästa som finns! Dom har alltid funnits där för min lillebror och mig, oh dom har jobbat så länge jag funnits nästan varje dag för att jag och min bror ska ha mat, kläder och allt annat man behöver. Dom har inte värdens bästa jobb, pappa är arbetslös och mamma tjänar inte mer än 15 000 i månaden. Dom har lagt ner allt dom kan på att jag och min bror ska få ha möjligheter till saker. Fast dom själva aldrig köper något nytt. Så nu vill jag och min lillebror på 7 år ge en fin bröllopspresent och värdens bästa lediga tid genom att åka på kryssning där dom får koppla av! Jag vill inget mer än att jag och min familj ska få vinna det här. Så jag håller tummarna för jag har turen på min sida och att omgivningen och mins föräldrar ska slippa lida!

16 Helena Bergman:

skriven

Sommaren är räddad :-) Vi hoppas på vinst så att barnen får kryssa Birka som de verkligen gillar, äta gott, bada i poolen. En minisemester med ett stort plus då minionerna är ombord!
Håller alla tummar och delar på min blogg:
helenatipsar.blogg.se

17 Lottiz Fotograferande fyrabarnsmamma:

skriven

Vore ju helt fantastiskt om man lyckades vinna denna. Eftersom vi är fyra barn så skulle jag göra så att jag tog med mig mina två grabbar om vi vann tillsammans med min mamma eller syster. Jag och dottern var iväg på en egen resa i början av juni och grabbarna är bra avundsjuka på det så om jag lyckas vinna denna skulle de bli överlyckliga.
Delar även på facebook. Lottiz Törnqvist

18 Annica L:

skriven

Skulle ta med barnen om jag vann de har precis sett Dumma mej och älskade den. Sonen har tjatat om att få åka stor båt länge. Han får mest åka liten båt på sommaren och det avskyr han.

19 johanna:

skriven

Jag skulle ta med min egen lilla familj. Vi behöver ha roligt och hitta på saker då pappan är nyopererad i buken och får inte lyfta eller göra något på minst 8 veckor. JAG behöver underlättning och få hitta på något roligt.

delar på fb-johanna andersson

20 Jessica Sundberg:

skriven

Jag kommer att ha semester själv med mina barn i sommar och då skulle det vara kul att få hitta på nåt skoj med dom och åka på kryssning med roliga aktiviteter skulle de älska!

Delar på fb som jessica sundberg

21 Katta:

skriven

Men vilken mysig tävling! Jag skulle ta med mig man och våra 2 grabbar som är 2 och 4,och älskar dumma mej! Båda fyller i juli så de plus att vi flyttar till i slutet. Skulle vara perfekt present till guldklimparna samt ett avbrott mitt i flytt och städkaoset! Heja heja oss

22 Sandra <3:

skriven

Jag vill åka på denna fantastiskt underbara resa, vet att barnen verkligen skulle uppskatta det.
Jag åker med min boyfriend M och våra två kungligheter till barn ;)

23 Mathilda:

skriven

Vi är två ensamstående mammor som hänger ihop i vått och torrt och det vore otroligt kul om vi kunde få åka tillsammans med våra barn :)

24 Nicole:

skriven

Jag och min pojkvän vill vinna pch dra iväg m våra två tjejer :)

25 Anna Lundkvist:

skriven

Vilken supertävling. Jag är mer än gärna med. Skulle ta med min make och våra två döttrar om jag vann. Pga arbetslöshet i familjen så kommer semestern tillbringas hemma i trädgården vilket ju inte ger så många jubel. Vann jag denna skulle hela familjen slå frivolter.

26 veronica hedlund:

skriven

jag vill jätte gärna vara med och tävla om en kryssning för min älskade familj. min underbara man och mina helt underbara barn. vi håller tummarna stenhårt här hemma att vi har lite tur på våran sida.

jag har länkat i bloggen
http://minbebis.com/blogg/inka/vinn-birka-kryssning/

kram och trevlig sommar
/veronica

27 Jenny N:

skriven

Hej Matilda!

Det här vore en fantastisk vinst och drömresa för barnen (och för oss vuxna med). Vår vardag består just nu av lämna på dagis - jobba - hämta på dagis - middag och sova. Veckorna rullar på i ett enormt tempo och det här är precis det vi alla i vår familj skulle behöva som allra mest just nu, speciellt eftersom vi inte kommer ha någon semester i år. Få ett avbrott i vardagen och bara umgås med varandra och ha det mysigt Jag brukar inte tävla men nu håller jag verkligen tummar och tår för att vi har lyckan att få komma iväg på en kryssning med våra älskade små kottar.

Kram Jenny

28 Tina Carlström:

skriven

Jaaa detta vill vi åka på.
Självklart blir det jag maken och våra barn som får åka med. Superkul hade det varit och barnen hade älskat att få åka stor båt.

Jag delar på FB: Tina Carlström, https://www.facebook.com/tina.carlstrom.351

Hälsningar Tina och familjen

29 Carolina:

skriven

Jag skulle ta med mina barn och så skulle väl gubben också få följa med förstås - mina hjärtan älskar dessa gula små figurer och första filmen har setts om och om här hemma, att få vakna en tidig morgon till barnens hjärtliga skratt då filmen är på - det gör ju att just den dagen blir helt fantastisk! <3

Jag delar på FB (Carolina Åhsberg)

Nu håller vi tummar och tår, att vi en sommarlovskryssning med Birka får!

30 Anna-Ellies mamma:

skriven

Åh vi älskar Dumma mig!!!
Jag skulle ta med sambon och barnen, dom skulle bli så glada :)

31 anna abrahamsson:

skriven

Självklart man vill vara med och tävla. Jag skulle ta med mig hela familjen, sambo och två grabbar. Yngsta fyller 4 år i juli så skulle bli en kanonpresent att få ge!! Båda älskar havet och allt kul som händer på båtarna!

32 Cecilia Marklund:

skriven

Jag skulle ta med sambon, min äldsta son och min systerdotter. Min yngste skulle få stanna hemma o få kvalitetestid med farmor eller mormor. <3 Varför systerdottern? För att hennes pappa aldrig visat nåt intresse och livet, samt ekonomin för ensamstående är inte densamma som när man delar på allt. Systern skulle få en ledig helg och min systerdotter skulle få en toppenhelg med min bara 5-månader äldre kusin. (Födda jan och jun -10)

Delar vidare på FB!!!

33 Familjen B-E:

skriven

Om vi hade turen att vinna,
så skulle nog glädjetårarna rinna.
Vi kommer inte iväg på nån resa,
då facken i plånboken är glesa.
Det var dags att måla om huset nu,
och dit gick alla pengar förstår du.

Så om resa vi skulle vinna
så skulle vi fyra försvinna
in i en bubbla av kärlek och äventyr
utan att den blir för dyr.
Vi håller tummar och tår,
att det är vi som en resa får.

//Pappa Anders, Mamma Helena, Emma 3½ år och Julia 11 månader.

34 Frida Olsson:

skriven

https://www.facebook.com/frida.olsson.5477

har delat på facebook

Skulle bjuda med min kompis som är ensamstående mamma till en härlig pojk.
Hon har det lite svårt med ekonomin just nu och skulle nog vara guld värt att få komma iväg på en lite semester tripp i alla fall denna sommar.

35 Heidi Larsson:

skriven

Åh det här skulle jag vilja vinna till en vän och hennes barn! Själv bor jag så långt från Stockholm så det skulle vara svårt att komma dit, men min vän bor närmre! =) Hennes barn skulle också bli tokiga av lycka!! Håller tummarna!!

Jag har delat tävlingen offentligt här för en extralott: https://www.facebook.com/heidi.larsson.16

Håller tummarna nu! =)

36 Hanna:

skriven

Skrev på instagram och på facebook också om tävlingen. Det här inlägget http://hanna.fornhem.se/dumma-mej-2/ har jag länkat till på facebook (Hanna Fornhem)

Hälsningar Hanna

37 Catrin :

skriven

Det här skulle verkligen vara en dröm att få vinna. Jag skulle ta med mina två söner på 8 och 3 och äldsta pojkens bästa vän för en oförglömlig resa! Minionerna gillar hela familjen så det kan inte bli bättre!

Delar på Facebook under namnet i min mejl

38 { Anna } :

skriven

Så synd att man inte bor närmare Stockholm :-/ fantastisk tävling i vilket fall

39 Sanna:

skriven

Jag är väldigt gärna med och tävlar, har rent ut sagt haft en skit månad och värre tycks de bara bli. Dels står jag i princip utan pengar fram t o m den 20/7, eftersom jag varken får CSN, lön eller ekonomiskt bistånd denna månad. Det har gjort att jag har fått pussla ihop med de bidrag och bloggpengar jag har för att få ihop denna månad som kommer bli riktigt tajt, och ovanpå det fick jag i dag veta att mitt jobb som jag trodde att jag hade har sålts vidare och att vi alla där med har blivit varslade ifrån jobbet.

Nu kommer processen börja med att se till att vi får ut den lön vi jobbat för nästa månad, men som det ser ut nu är risken stor att vi alla blir utan och att nästa månad blir körig även den. Jobbigast av allt under denna tid är att min dotter blir lidande utav den oro och den klump i magen jag har på grund utav den tråkiga situationen vi hamnat i och just därför skulle jag vilja bjuda med henne tillsammans med min lillebror och mamma på ett äventyr de sent skulle glömma. Ett extra plus är det ju att vi alla älskar filmen Dumma Mej och de ur söta Minionerna.

Har delat på FB (Sanna Kaakinen).

Kram Sanna

40 Agnieszka-2barnsmorsan:

skriven

Hej! Såklart jag är med och tävlar i denna underbara sommartävling!
Då vi bara har råd med små utflykter i sommar, bortsett från den veckan jag tagit ledigt ( då utan betalning då jag är timvikarie) så vore denna resa en riktig glädje för mig och barnen. Och med oss skulle jag faktiskt bjuda med barnens pappa, bara för att barnen ska känna extra glädje i resan med båda sina föräldrar!

Har bloggat om tävlingen här http://agnieszka.blogg.se/2013/july/basta-sommartavlingen.html

kramar

41 mickaela:

skriven

Om jag skulle vinna skulle jag ta med mig min sambo och dottern. Vi har aldrig åkt på en kryssning som familj tillsammans så detta skulle vara en perfekt första gång :) Jag hoppas på tur!

42 Johanna Järvenpää:

skriven

Självklart är jag med och tävlar vore helt underbart att ta med sonen på nu innan han får ett litet bebissyskon då egentid säkert kommer minska rejält. Bara han och jag och massa egentid med mys och roliga upplevelser :)

Delar oxå i min blogg för en extra chans att vinna
http://cumgranosalis.blogg.se/2013/july/for-vi-tavlar.html

43 Mona :

skriven

Åh! Sett låter helt perfekt eftersom min sambo precis fått semester! Dessutom är min äldsta väldigt fascinerad av "dumma mig" figurerna.
Om vi vann skulle jag, min sambo och våra två barn 1 och 3 år åka. Håller små och stora tummar hårt!

44 Jennysen:

skriven

Jag har inga egna barn/familj, men väl en Gudson som inte ens fått någon födelsedagspresent i år. Dessutom fyller jag år imorgon (3 Juli) och är barnsligt förtjust i miniorerna, så jag skulle nog tycka det var minst lika kul som min Gudson. Hans lillebror och min bästa vän som är mamma skulle också få följa med. Det vore en kanongrej att få åka på, helt klart och jag vore så lyckligt! :D

Jag har även delat i min blogg: http://tavlingsbloggen.soclog.se/p/2013/7/?link=1372745393

Hoppas på vinst nu! :)

45 nicole kestola:

skriven

åhh, jag skulle verkligen vilja vinna!
om jag vann skulle jag ge mina 4 biljetter till mina två föräldrar och mina två lillebrödrar, tyvärr är vi 5 i familjen så jag hade fått hoppa över!tråkigt nog men om jag vann skulle jag vilja att dom åkte endå, jag är ändå 15 snart 16 år! Mina brödrar vill nog det mer än mig!

46 Sandra - mamma till Molly och gravid:

skriven

Är det något som jag verkligen hoppas att få vinna så är det denna tävling! Tänk att få ta med dottern Molly 3 år på en resa hon sent, om aldrig, kommer att glömma. Inte vi föräldrar heller! Molly ska bli storasyster till hösten så vi önskar att få hitta på något roligt med enbart henne nu innan bebisen anländer men tyvärr har vi inte några semesterpengar på kontot längre då vi fick lov att reparera den dumma bilen. Håller verkligen mina tummar och tår nu för denna vinst för det skulle bli underbart och kanske har jag turen att få fira min 26-årsdag under resan, fyller nämligen år den 28/7.

Har delat på min blogg också: http://surrovich.blogg.se/tipsochtavlingar/2013/july/sommarlovskryssning-47.html

47 Veronica Nyberg:

skriven

Hej!
Jag skulle verkligen vilja vinna denna resa.
Barnen skulle skrika sig hesa.
Denna länk skulle jag vilja dela men jag vet inte hur jag gör
Jag hoppas det inte mina chanser till vinst förstör.
Att få mysa med familjen på en båt är lätt
Om jag vinner skulle jag av lycka gråta en skvätt.

Puss & Kram

48 Sofie:

skriven

Åh skulle vara underbart att få kryssa med familjen då vi inte kommer ha så mycket semester ihop isommar. Jag har precis börjat på nytt jobb och har bara 1 veckas semester. Försöker maxa all tid med barnen när jag kan, men kryssning är så perfekt.

Delar på facebook under mitt namn Sofie Pramgren

49 Milla - Mamm till SagaBus & Lillebror:

skriven

Jag skulle absolut ta med mej min lilla familj på detta häftiga äventyr!
Noah är 3 år och älskar båtar i alla former och storlekar, och det här skulle vara en otrolig grej för honom :)

Håller tummarna!

50 Lee Kastling:

skriven

Detta skulle vara perfekt att vinna då mina barn älskar dumma mig! Det vore även en perfekt present till dom att få nu när det alldeles snart blir storebröder! Tänk vad perfekt det skulle vara att få göra denna sista resa med bara elias, edvin och min man innan bebisen kommer och vi måste få in nya rutiner!

Har även delat bilden på min blogg och fb!,

http://livetmedtrekungar.blogspot.se/2013/07/jag-ar-med-och-tavlar.html

51 Emlisch:

skriven

Vi vill gärna vara med och tävla. Skulle vilja ta med sambon och mina barn på detta äventyr då vi bara har två veckor ihop denna sommaren. Sambon har ett jobb där han inte kan ta ledigt hursomhelst när någon annan blir sjukskriven etc.

Vi skulle verkligen behöva komma bort- för jag vet att stannar vi hemmvid så blir det ingen avkoppling alls och risken är att jobbet ringer så han får åka dit. Är vi redan borta- och i synnerlighet på en båt- så kan han ju inget göra. Vet att barnen skulle älska att få lite tid för bus och äventyr med deras pappa.

52 Kristina K:

skriven

Delat via FB:
https://www.facebook.com/kristina.karlssonfdmagnusson/posts/603565159676334

Min lilla son har sett renar, plockat hjortron och haft snoriga vakennätter i skenet av midnattssolen. Han har fäktats med myggor och åkt skoter om vintern, han har åkt träeka med farfar och dragit upp stora gäddor. Han har däremot aldrig varit i en storstad, aldrig sett en stor färja (mer än på TV), aldrig ätit en hotellfrukost eller fått åka båt utan flytväst. Det här vore verkligen en upplevelse som det skulle snackas om lääänge. Mormor som bor i södra Sverige, 130 mil ifrån oss skulle såklart följa med. Vilken familjefest!

53 Fröken Lundin:

skriven

Vilken tävling - vilket pris!!!! Skulle passa vår lilla familj perfekt här i sommar - ska ladda inför en rejäl husrenovering i augusti. Med mig tar jag självfallet min fästman och våra underbara hjärtan Hugo&Vilma.

Delar på FB (Fröken Lundin).

Håller tummar och tår!!!!!

Hälsningar,
Fröken Lundin

54 Julia Rosén :

skriven

Åh vad jag skulle vilja vinna, och skulle jag göra det så skulle jag ta med mig Simon och Hampus som är 5 och 7 år :)

55 Josephine- Mamma till Elika & Nick:

skriven

Klart man är med & tävlar, jag skulle helt klart ta med mina barn Elika 5 år & Nick 4år. Båda drömmer om att åka en stor båt & så vad skulle inte passa bättre, när dessutom att dessa roliga figurer är med så skulle resan bli perfekt! Både för stora & små

Jag har länkat på bloggen oxå :http://mammajossan.se/2013/july/tavlar-hos-majbebis08.html

Nu håller vi tummarna hårt här hemma :-)

56 Anna :

skriven

Wooow!! Det här skulle jag vilja vinna åt min vän och hennes två döttrar. Yngsta tjejen har mötts av motgångar redan från start och lever med ett handikapp som dock inte hindrar henne från att vara hennes glada sprudlande jag. För hennes mammas, pappas och storasysters skull så skulle det vara jättekul för dom att få göra den här resan där de inte behöver tänka på något annat än att bara njuta.
Skulle delat på Fb men vill så gärna att det ska bli en överraskning om jag kan få överraska dem med detta, lite avlastning behöver alla föräldrar! Mejlar istället till mina vänner och bifogar det till dig,, tack för en inspirerande blogg

57 Daniel:

skriven

Jag skulle verkligen vilja vinna! Mina två tjejer skulle bli överlyckliga om vi skulle ha turen att vinna detta äventyr! :)

Har även delat på Facebook (https://www.facebook.com/daniel.myhr.5)

58 Lovina:

skriven

Jag vill åka Birkabåten med min mamma, pappa och lillebror. Det är så roligt på båten och mycket mat och på kvällen går det att titta på film. På dagen brukar jag bada i poolen. Min mamma säger att vi måste spara pengar, men jag vill åka. Håller tummarna

59 Nadja:

skriven

Jag tar med mig familjen på kryssningen om jag vinner. Min lilla kille älskar Dumma mej och börjar yla menomenomeno så fort han ser reklamen. (härmar minionen som är brandbil) Tänk om han skulle få träffa en livs levande gubbe. Magiskt skulle det vara.
Min 7åring har tjajat på en kryssning sen vi åkte sist, då var han 3år. Så om vi vinner måste vi åka!!!

Håller tummar och tår att jag kan överraska familjen med detta.

Delar på min blogg, facebook, instagram och twitter ;-)

:-)

60 Nathalie Lundberg :

skriven

Om jag skulle vinna så skulle jag ta med mig min dotter och mitt kusinsbarn. Han förlorade sin mamma för några månader sen som var min kusin. Han är just nu inne i en känslosam utveckling. Därför vill jag gärna ta med honom på detta så han får tänka på något annat och slippa vara omringad av människor som dagligen sörjer våran älskade kusin/mamma/dotter och vän :( och även för att avlösa hans nu ensamstående pappa på 23 år :(
Detta skulle vara en super duper överraskning för barnen. Håller verkligen tummarna :)

61 Emelie Lagerqvist:

skriven

Om jag skulle vinna så skulle jag ta med mig dottern, sambon och min mamma. Varför jag väljer min mamma är för att min morfar/hennes pappa svävar mellan liv och död. Det är min mamma som sköter om honom och mormor just nu och hon behöver få koppla av. Dessutom får ingen av oss vuxna någon semester i år så detta vore perfekt :)

Så nu håller jag tummarna!

62 Nadja familj, skor, shopping, event:

skriven

Tack för vinsten, på måndag blir det kryssning :-)

Svar: Åh vad kul, ha så roligt! Glöm inte att instagramma och tagga birkasommarlov så man kan följa er resa ;)
Matilda

63 Miranda:

skriven

Mit livs fina ävenTYRA börjar bli dyra...
kläder, skor och glass går åt i stora lass.,
och jag har ju inte direkt pengarna gömda i min madrass,,,

64 Anna Lundkvist:

skriven

Vem vann???

Svar: Hej Anna! Jag har helt glömt av att annonsera det på bloggen men Nadja Rutström drog hem vinsten denna gång!
Matilda

Kommentera här: