- Check!

    
Något jag saknade under tidigare spädbarnstider var en amningskudde, istället fick jag vid varje amningstillfälle -vilket var ofta- bulla upp med kuddar för att inte få ont i axlarna. Nu har jag lärt mig av misstagen och införskaffat mig en kudde!
Pumpen vi köpte då L var bebis har vi gett bort så en ny sådan var ju också behövlig. Det känns bra och den här gången köper jag bara saker jag vet med mig att jag kommer använda. 
Vi skippar därför babygym och köper te.x salvor mm vid behov och skaffar inte ett apotek hemma när man sedan får slänga hälften. (Babyolja kommer vi däremot ha, fungerar till det mesta)
Var det något ni tyckte var "onödigt" att köpa på sig innan bebis kommit och vad klarade ni er inte utan? Goda råd tackar man aldrig nej till :)
1 Jen:

skriven

Ja köpte för mycket kläder i små storlekar, använde knappt hälften för hon föddes ju när det var jätte varmt ute så hon låg mest i blöja! Haha



Det ja saknade var ammningskudde, det ska jag absolut köpa om det blir en till bebis någon gång :)

2 tindra:

skriven



Köpte ingenting då jag gick Filip (nr 2 ) Jag hade babygym,vagga,skötbädd & allt det dära, ..köpte en Bumbo m bricka bara & den var sååå bra!! Men babygym & vagga m musik står kvar i källaren ,knappt använda,

Hojta till om du är intresserad Matilda.

3 Cissi:

skriven

Bärsjalen är nog bara använd en handfull gånger... Amningskudde och Suzzafötter var nog de bästa köpen!

4 Johanna:

skriven

Den är köpt hos Småtting på nätet, www.smatting.se

Verkligen ljuvlig, så kolla med ägarinnan om det finns fler filtar kvar, det fanns i massor av färger och mönster innan! :-)



Vårt mest onödiga köp nu till nummer tre var spjälsängen, hon vägrar att vistas i den, sover bara mellan oss ännu. Får väl se om nummer fyra vill sova i den istället kanske, annars får vi sova trångt. :-)

5 Jenna:

skriven

Håller med om att babygym kanske inte är det mest användbara, Vendela ligger mest bara på filtar och täcken, men bärselen använder vi mycket! Easy View bilspegel trodde jag vi inte skulle kunna klara oss utan men ligger nu tre år senare fortfarande i kartongen ;)

6 Glamourwannabe - med huset fullt av grabbar.:

skriven

Kan nog inte komma på något vi köpt och inte använt. Något vi däremot använt i mängder är bärsele. Skulle inte klarat oss utan den!!



Kram

7 Lina:

skriven

Tack! :) Hoppas du gillar den! ;)



När jag väntade Elias så köpte min mamma typ allt, jag hann inte ens gå till affären innan hon kom med det! :D Mormödrar! Men något jag inte skulle kunna vara utan var våtservetter och det mest onödiga var nog hoppgungan och bärselen. Vi använde inte bärselen många gånger och sen var den så krånglig. :/

8 Yohanna:

skriven

Bärsele med ryggplatta var verkligen en höjdare när vi bytte till det! Å amningskudde - gudja, det måste man ju bara ha, man drar upp axlarna högt å får hemskt ont i nacke å rygg annars!

9 Elin:

skriven

Åååh, vart har du köpt amningskudden ? Jag har varit på jakt efter en men inte hittat någon fin. Den där var ju superfin !

10 Frida - BF 8 juni ♥:

skriven

Jag har nog handlat alldeles för mycket... En hel del salvor bland annat! :-)

11 Anna-Ellies mamma:

skriven

Jag klarade mig inte utan små frotté handdukar från Ikea i tio pack! Min lilla tjej kräktes så mycket och gör det ibland nu också, men mest dregel :P

Amningskudden hade jag klarat mig utan, kände mig så instängd med den, så jag tog en vanlig kudde och la under armbågen på den sidan hon ammade :)

12 En pojkmammas vardag - Livet på torpet:

skriven

Om det blir en bebis nummer 3 i torpet skippar vi också babygym. Känns som att en vanlig filt kommer man långt med :)



Jag måste kolla upp det där med Lundmyhr !! Blev nyfiken på deras kill-utbud ;)



Kram!

13 Mamman till L & L:

skriven

Babysittern var sjukt onödig. När barnen varit så stora att de kunnat sitta ville de inte vara fastspända där inte, den blev totalratad.

14 Isacs Mamma:

skriven

Tack söta du så snällt sagt! <3

Jo men de e jag som virkar dom :)

Hoppas att du får en fin fredag!!

15 Nina:

skriven

sådana kuddar är bäst! så bra dem är!

16 Zanna-snart mamma till 3:

skriven

Roligt och hitta dig läste din blogg för jätte länge sen så roligt att se att du med ska ha nr 3:)

17 Sofie:

skriven

Amningskudden och pumpen var två av de grejerna som var totalt onödiga för min del :P

Amningskudden var iofs bra när han började sitta själv, då kunde man lägga den runt honom :)



Bärsele är nog en av de bästa grejerna :)

18 Anonym:

skriven

Babysittern är också guld värd!

19 Daniella:

skriven

Tack, kram :)

20 Emelie:

skriven

Avent pumpen är grym!! Har använt min sen 2008 och den är som ny ;-)

Kommentera här: