- För att vi hade tänkt äta ute när vädret tillåter.

     
Mats kom hemdragandes med ett utemöbelset från Ikea igår kväll, så efter en del möbelskruvande så åts det pizza - något som inte sker allt för ofta i vår familj. Vi är båda rätt överens om att det mättar suget för ett par månader framöver ;)

Nu ser vi på Pippi, speciell tjej det där. Och sett ur en helt annan vinkel än då man var liten så finner jag nog henne lite smått irriterande nu istället haha.

 
1 EN MÖLNBOBOS LIV - MELVINS MAMMA:

skriven

Vi satt och kollade på Pippi imorse, hon är bra dryg och köper verkligen sig vänner. Speciellt illa tycker jag om scenen där hon går in i damklädesbutiken, vill köpa armen till provdockan och kastar upp myntet på disken... verkligen härlig förebild *s*

Men det är väl som med allt som är för barn, som vuxen ser man helt andra saker än barnen.

Ha en bra lördag

Svar: Ja men eller hur! Ingen konsekvenstänk alls hon den där Pippi vilket hon är alltför gammal för ;) Karlsson på taket har även han blivit ett irritationsobjekt nu :)
Matilda

2 Lina - Mamma till Ellie och Gravid:

skriven

Haha, håller fullkomligt med dig gällande Pippi. Helt annorlunda mot vad man själv tyckte som barn. Tur att dottern inte önskar att se filmerna lika ofta lägre. Däremot har jag fått offra mig och köpa lite pippi-underkläder och sånt till henne men det kan jag acceptera :)

Svar: Jo men lite pippiplagg eller någon docka funkar ju, och jag tror att den bilden barnen haft av Pippi är att hon är en liten småtokig stark tjej med en häst. Känns som en helt ok bild av henne så mer behöver de inte se nu haha.
Matilda

3 Elina:

skriven

Så gott det lät med pizza, men som du skriver är det inge gott att äta det för ofta :-)

4 Mamman till L&L:

skriven

Haha samma här. Barnen har nyss fått upp ögonen för Pippi men jag känner att jag mer och mer börjar sympatisera med prusiluskan eller vad hon heter ;)

Svar: Haha, precis samma här!
Matilda

Kommentera här: