- För att hon blev rätt söt ändå.

    
    
Ber om ursäkt för helkassa bilder, 1,5 timme senare såg hon iallfall ok ut. Jag finslipar imorgon men både hon och jag behövde en liten paus. En pudel kräver en massa pälsvård, som tur är så var vi beredda på detta och då Mercedes kaluffs även det kräver en massa tid så är det bara att bita ihop. Nu ska jag låta D spara ut så hon kan ha en lite längre tofs, blir så fint!
1 Våran Lycka - vecka 28:

skriven

Hittills så har de funkat, för oss:D
Jag är ganska hårsd mot våra vänner med när de gäller hundarna.
Men dem muttrar ju när dem blir överspelta så då får dem allt hjälpa till när dem kommer.
Svårt o lära bort olaterna när de e glädje... o dem vet ju vad som gäller när matte och husse kommer hem men inte med nytt folk då dem allt som oftast har fått bekräftelse.

Söt pudel, mycket vård men fina blir dem=D
Jobbade i hundsalong förut så hade mycket pudlar inne:D

Svar: Jo jag tycker nog att vi är hårda också, nästan löjligt övertydliga men nej... Men de är de "äldre" i vår familj som har svårast för detta, de försöker liksom lite diskret att hälsa, ge från bordet osv ändå.
Vad kul att du jobbat i hundsalong! Jag är ju nybörjade deluxe när det kommer till det här, har mycket att lära :)
Matilda

2 Linn:

skriven

Supersöt! Ofta tycker jag att vovvarna blir så sköna att klappa på också när lite av den gamla pälsen försvinner.

Svar: Jo jag håller med! Känns mycket fräschare också, gud vet vad hon haft i sin tjocka päls när hon rännt runt i skogarna också.
Matilda

3 Erika:

skriven

fin hon blev :)

Kram!

Svar: Tack, det ser bättre ut nu än på bilden då jag fintrimmade allt dagen efter :)
Matilda

4 The Life Of Yarp - Live you life before someone else does it for you!:

skriven

vad söt hon är =)

Svar: Tack, visst är hon :)
Matilda

5 Z A N D R E A ´S . ♥ v ä r l d ♥ Mamma till Joline, född dagen innan julafton:

skriven

åååh. Pudel, så fin! Min mamma har både en dvärg och storpudel. Älskar att greja med pälsen :) Så fin hon är :D jätte söt!

Svar: Hihi jo det är kul att exprimentera med pudlar och deras päls :) Tack, hon är lika fin på utsidan som insidan den hunden.
Matilda

6 Zandrea -Mamma till Joline:

skriven

Det förstår jag, mammas dvärgis som är en tik på 5 år tror jag. Hon och jag har otroligt starka band och den hunden betyder fan otorligt mycket. Så himla fina djur <3

Kommentera här: