- Dagens Mama

                               
Favoritleggingsen från Gina Tricot och linne från Asos Maternity

Förmiddagen spenderades ute i solen, det var verkligen kanonväder tidigare idag och nu när solen gått i moln blir det film i soffan med två trötta barn och nybakta bullar! Vi storhandlade igår och känslan av att ha ett knökfyllt kylskåp slår allt, tanken är att dra ned på matkostnaderna som är skyhöga i vår familj. Inte ok,
Hur mycket spenderar ni på mat varje månad och hur många är ni i famijen?
                              
1 Sara:

skriven

Vi är två personer och gör av med ca 6000:- per månad på mat. Sjukt mycket för två personer! I alla fall om jag jämför med våra vänner och bekanta...

2 mikaela:

skriven

Jag vill inte tänka på vad vi spenderar på mat ;) Vilken mysig blogg du har. Kramar!

3 M*:

skriven

så fin!

4 Johanna:

skriven

1500 cirka en vuxen ett barn :)

Svar: På en månad?! :) Grymt ju
Matilda

5 Jessica mamma till ella o linus:

skriven

Usch va handlar för Alldeless för mkt ca 7000 men då är allt som man kan köpa på maxi inräknat utom kläder o skor. Alltså mat, blöjor, hygien, städ o tvätt. Men Ändå!! På tok för mkt!

Har börjat ett expriment, ska ner till 1000/ vecka!

Vi är 2 vuxa o 2 barn.

Svar: Lycka till med att få ned budgeten, tycker sånt är riktigt kul när man får utmana sig själv lite :)
Matilda

6 carola:

skriven

Åh så vacker du är.
Vi är 2 vuxna och 3 barn, vi lägger max 5000 kr på mat och då ingår specialartiklar som blöjor, tvättmedel m.m.
Skriver alltid veckomatsedel, kollar igenom kyl/frys innan jag skriver den.
Jag handlar på Willys och väljer oftast de billigast alternativen.
Vann en ekonomicoach för 2 år sedan och hon lärde mig mycket, vi har sparat in 3000 kr i månaden tack vare alla tips.
Kram och lycka till

Svar: Men tack fina! :) En ekonomicoach vore inte helt fel, kan ju definitivt inte bli värre iaf :)
Matilda

7 Yohannas.se:

skriven

Svårt å säga, eftersom vi handlar på Maxi å där handlar vi köksredskap, ibland kläder till lillan, rengöring, och gudvetallt.. Men säkert 5000kr lätt! Särskilt nu när jag är hemma, och äter alla måltider hemma i princip. Själva då??

Svar: Vi lägger nog 8000 på mat och blöjor, på tok för mycket med tanke på att barnen faktiskt inte äter så mycket. Blir till att försöka storhandla i veckorna istället för att småhandla, känns som ett bra första steg :)
Matilda

8 M- början på en familj:

skriven

Jag och min sambo spenderar ca 6000kr inkl kattmat o kattillbehör...men vi ska dra ner lite på matkostnaden

9 Ruby- Mamma till 2 och nedräkning till bukplstik!:

skriven

5000 kr sätter vi in på matkontot och det håller vi oss 4 på om vi bojkottar de dyra mataffärerna och håller oss till Willys:) i den budgeten ingår hygien blöjor osv.. Funkar för det mesta :) Mycket pengar dock... bläää- Hur mkt lägger ni?

Svar: Vi ligger nog på ca 8000 vilket känns sjukt med tanke på att barnen inte äter så mycket, blir dock en massa småhandlande vilket vi måste sluta med pronto.
Matilda

10 william:

skriven

fin outfit:D

Svar: Tack!
Matilda

11 mickaela:

skriven

Vi spenderar runt 1000 kr vi har aldrigt stigit över 1500 kr och vi är 3 i familjen

Svar: WOW! På en månad då? :) Det är ju helt... wow. Vad äter ni? :)
Matilda

12 tindra:

skriven


Vi lägger cirka 4500:- på Allt som man kan shoppa från Ica Maxi & Coop. Vi är 2vuxna & 2barn.

Svar: Låter som en kanonbudget, där skulle vi också vilja ligga ungefär.Vi har dock dyraste coopaffären i hela järfälla läste jag för inte så länge sen så den affären kanske vi borde skippa.
Matilda

13 Isa:

skriven

10 000 ligger vi på ca... 2 vuxna och 2 småbarn. Hemskt jag vet :)

Svar: Oj, ja det var faktiskt.... hemskt mycket. haha :)
Matilda

14 Yohannas.se:

skriven

Oj ja det var VERKLIGEN mkt. Bara oxfile och sånt eller? ;) haha.. Nej men storhandla älskar jag, vi handlar 1gång/vecka, ibland 2. Annars bara nån mjölk i lokalbutiken, det är ju hysteriskt dyrt att handla där annars. Jag är bra på att utnyttja rabattkuponger å sånt, drar alltid ICA-kortet och sådär och det lönar sig verkligen!! :)

Svar: Kuponger,.. ja du.Tror inte att jag kollat i reklamblande på säkert ett år, blir steg nummer 1 haha. Vi handlar ofta för dagen, blir liksom det man är sugen på och så åker det med någon dyr juice, ostar osv. Var sån skön känsla när vi storhandlade i veckan så det ska vi definitivt börja med nu! :)
Matilda

15 Yohanna:

skriven

Oj, men är det inte JOBBIGT å handla varje dag?! Jag älskar å ha välfylld kyl å kunna ha massa mellisar å göra matlådor. För jag hatar matlagning så det ska bara funka, vara enkelt å finnas hemma.. fantasi finns typ inte! Vi äter typ var 3:e timma hela familjen så det går åt mkt mellisar. :) Att handla när man är hungrig är en DYR och dålig ovana ;) haha Jag kollar inte reklamblad heller, men jag menar kuponger jag får hem för att jag är en trogen ICA-kund, medlem i Pampersklubben, Liberoklubben, osv :)

Svar: Haha jo, och jag som knappt klarar av att vara i en mataffär utan att svimma ;) Men M sköter småhandlingar efter jobbet - antar att han tyckt att det varit lite skönt också om än stressigt att vi MÅSTE köpa något för att ha mat liksom. Absolut skönare nu med fyllda kylskåp och frys :)
Matilda

16 afroego:

skriven

såååå himla fint linne!!

Svar: Hihi tack, det är finare irl och jag ääälskar det :) Enkelt med en liten tvist liksom
Matilda

Kommentera här: