- För att jag funderar.

    
    
-Våran tokunge ala Pippi. Badet idag var ingen hit direkt, han är verkligen lik sin mor på den punkten och har då aldrig gillat att bada medan systern hans är en riktig badanka så nöjer han sig med ett snabbt dopp för att sedan värma sig i min famn och titta på istället.

Jag har blivit välsignad med halsbränna, har man inte haft sån mysig bränna i halsen så går det inte att förklara utan att det låter överdrivet. Som tur är har jag bara fått det någon enstaka gång men köpte ändå tabletter mot det nu för att se om det hjälper. Men att tugga stora tabletter som sväller i munnen är nästan värre än själva halsbrännan (men bara nästan). Någon som har ett tips på något som inte är lika... ansträngande att få ned?

Det sägs att om man har mycket halsbränna så får bebis mycket hår, M föddes med en röd kaluffs och L hade lite lite svart fjunigt hår - något som han sedan tappade och levde som en riktig flintis ett bra tag innan lockarna kom ;) Det ska bli så spännande att få se bebis, jag är så nyfiken på vem som snart kommer komma som en lika självklar del till vår familj som M & L var då de föddes.
1 Ida:

skriven

Samarin, brustablett eller bruspulver och smakar så gott som inget alls!

2 Ida:

skriven

Samarin, brustablett eller bruspulver. Smakar i princip ingenting (:

Svar: Tror inte att man får äta samarin om man är gravid, eller? :/
Matilda

3 Ida:

skriven

Men jäkla skit! Stod ju serverfel när jag skickade första kommentaren? Jag skulle bara kommentera en gång. Och nu blev det tre istället -.-

Svar: Haha, ja det har varit lite väl struligt med blogg.se nu faktiskt. Men nu hoppas jag att det funkar igen så man vågar kommentera :)
Matilda

4 Rebecka :

skriven

Åh det är vidrigt med halsbränna. Min var förjäklig med dottern och hon föddes med massa svart hår, den är minst lika illa nu så blir kul att se om bebis med har massor hår.
Omeaprazol finns det, ganska effektivt :) tror iaf det stavas så..

Svar: Tack för tipset, dessa tokiga namn på halsbrännetabletter alltså haha. När har du bf? :) Spännande det där med hår haha.
Matilda

5 erica:

skriven

Vet inte vilka det är du provat, men jag provade först Gaviscon, som växte till ett lödder i munnen och smakade hemskt.
Nu äter jag Novalucol, smakar och har konsistens som en vanlig minttablett, och funkar jättebra! :)

Svar: Det är Gaviscon jag blev rekomenderad på apoteket, tack för det liksom haha. Hemskt! Men ska prova Rennie eller novalucol som verkar bättre.
Matilda

6 Jennifer:

skriven

Jag är gravid nu och käkar Rennie mot min halsbränna och den är god och funkar finfint. Gaviscon däremot fick mig att kräkas. Smakar verkligen skit och växte i munnen. Testa Rennie, det funkar!

Svar: Ja men Rennie, den åt jag ju då jag var gravid med M men har inte sett på apoteket.. Hmm får kolla upp det. Det är Gaviscon jag äter nu, får kväljningar av den, fyyy...
Matilda

7 Therese, mamma till två underbara huliganer:

skriven

De ä

8 Therese, mamma till två underbara huliganer:

skriven

De är vidrigt med halsbränna.Att sova hyffsat upprätt hjälper lite också.

9 Therese, mamma till två underbara huliganer:

skriven

Fortsätter då mobilen skicka iväg det :/
Hade iNgen halsbränna med Hampus och han hade en hel del svart hår medan Pontus där jag hade halsbränna hade lite sva

10 Therese, mamma till två underbara huliganer:

skriven

Fortsätter då mobilen skicka iväg det :/
Hade iNgen halsbränna med Hampus och han hade en hel del svart hår medan Pontus där jag hade halsbränna hade lite sva

Svar: Haha ja mobiler gör inte alltid som man vill ;) Fick inte hela meddelandet trots allt, men att Hampus hade hår trots att du inte hade halsbränna tar jag som ett gott tecken och hoppas på en hårig bebis :)
Matilda

11 Lina - Mamma till Ellie och Gravid:

skriven

Novalucol gav nog längst effekt men mjölkprodukter i allmänhet är bra. Jag drack oboy varje kväll på slutet, onyttigt och kasst för tänderna men det hjälpte :)

Svar: Haha jag har turen att ha sluppit lasten med Oboy denna graviditet. Mjölk går dock alltid ned och känns iallfall lenande även om det inte får bort det helt. Ska testa Novalucol om det blir värre!
Matilda

12 Sandra - mamma till Minéa:

skriven

Jag har hört att kolsyrat vatten ska hjälpa mot halsbränna. Min mormor tipsade även mig om att dricka mjölk när man har halsbränna.

Svar: Kolsyrat vatten ska jag testa! Mjölk försöker jag dricka innan jag lägger mig och även om det inte får bort det helt så är det lent mot halsen :) Så din mormor har bra tips hon ;)
Matilda

13 Rebecka :

skriven

Haha ja de heter allt möjligt, men dom här effektiva.. Att äta is hjälper med :) haha.
10 sep, så drygt en månad kvar.. När har du?
Eller hur? Jag förväntar mig en hårig eftersom Amelia var hade massor men kan ju lika gärna va skallig haha

Svar: Äta is? haha det måste jag prova. aldrig hört men is är gott :) 22 september här, får se på måndag om det blir igångsättning tidigare pga stort barn eller om h*n beräknas bli normalstor. Känns iallfall att magen spurtar iväg nu lika som med L.

Hehe, efter att ha haft L flintis i ca 1,5år så håller jag lite hemligt tummarna för att bebis får liite hår iaf. Tycker det är så otroligt gulligt
Matilda

14 Rebecka :

skriven

Japp, det liksom kyler ner på nåt sätt och gör det skönt :) haha visst är det gott?
Ok, blir de tul? Jag väntar med stort barn, magen är mycket större nu än första och hon vägde nästan 4,5 så lite nervös är man allt. Så jag hoppas jag slipper gå över massa dagar.
Ja visst är det sött med hår, barnen ser så mycket äldre ut med.
Men eran dotter har sååååå fint hår, och vilken härlig färg!

Kommentera här: