- Ramat och klart!


Ram från Ikea 119:- Tryck från Studio Nele.

Det spöregnar. Hur mysigt som helst, vi har spenderat dagen ute då vi först var till Bvc för att vaccinera lillkillen så nu ligger han här däckad med två plåster på vardera ben. Han väger numera 9.0kg och är 72cm :)
Lika lång som Mercedes var när hon var 11 månader (!) På längden fortsätter kurvan uppåt medans vikten börjar plana ut lite smått.

Igår låg jag och tänkte på hur galet mycket jag älskar barnen. Jag kan nästan bli lite ledsen då komiskt nog. 
Jag blir ledsen då jag tänker på hur oföstörda dem är, helt oskyldiga.
Och lilla Mercedes som aldrig skulle göra en fluga förnär, hon som aldrig skulle tänka tanken på att ta en leksak från ett annat barn. Hon kommer få lära sig den hårda vägen att bli tuffare.
Hon är blyg, observerar och gör alla större barnen till sina idoler som hon iaktar noggrant. 
Kan man inte bara få lägga barnen i någon liten glasbubbla och ha dem där tills de blir stora nog att ta hand om sig själva.
1 maria:

skriven

Hejsan



Vad glad jag blir att höra att det är fler barn som är hemma och lyckliga. Jag är hemma med vår tjej som blev två år i mars. Hon skulle inte heller göra en fluga förnär, hon skulle aldrig tänka tanken på att ta en leksak från ett annat barn, hon är blyg men trygg i sin själv, har tålamod, ritar pussalar och kan verkligen leka på "riktigt". Hon börjar dagis i augsti då blir det även här den hårad vägen som gäller. Hur som helst det är kul att se att fler än vi är hemma med en "stor tjej". Tummen upp för oss ;) Maria med lilla Alwa

2 Nele:

skriven

Åhh så fint det blev med tavlan :-)

3 Jen:

skriven

Va fint skrivet :) oj sikken tjockis ;) väger "bara" 1 kg mindre än

min tjej på snart 14 mån

4 Annah - livet som tvåbarnsmamma:

skriven

Ullared! otroligt men sant haha :D

Härligt att det inte bara är Oliver som kommer bli en stor kille! Jag blir helt chokad varje gång jag tittar på oliver och tänker "hjälp vad stor han är!" haha. Men man jämför ju med Chloe som var liten istället :)

5 Sabina - Mamma till Tyra:

skriven

Sv: Hon kommer vara 1 år och 4 dagar när hon börjar.



Går Mercedes på dagis? :)

6 Jen:

skriven

Ja det e klart, så gott me lite hull på bebisar, de ska ju va goa o runda :D

7 Rebecca- Foto, hundliv, shopping, moster & kärlek:

skriven

<vilken fin ram! =)

Kommentera här: