Fobier

         
Det var en fluga här hemma igår, eller ett kryp med långa vingar och liten kropp. Som flög så där ryckigt som att den inte vet vart den ska och inte riktigt kan flyga heller.
Jag har fått någon konstig förbi för kryp och jag låg där med mina två små barn bredvid mig - de höll precis på att somna och jag får panik för att det flyger en liten ryckig sak vid våra huvuden. Inte bra. 
Och så gjorde jag illa någon nerv i ryggen när jag skulle fly under täcket haha. 
När jag var mindre så gillade jag kryp, nu tycker jag att de är lika läskiga som vissa känner för te.x bin och getingar. (jag har inget emot just dem konstigt nog) 
När jag var ute i parken på kvällen en natt så var det fullt med grodor hoppandes på marken, jag började grina - så hemskt tycker jag att det är. Jag vill verkligen inte att det ska smittas av på barnen men jag vet inte heller hur man kommer över en fobi, att bara vilja räcker uppenbarligen inte.
Har ni några fobier?
1 J:

skriven

Spindlar! Jag är riktigt rädd för spindlar, kan inte se dom på TV ens utan att hela jag ryser och tårarna bränner innanför ögonlocken. Du kan gissa min panik när det ibland är spindlar i källaren, stora som femkronor, då kastar jag tvätten och springer upp, sedan får sambon gå på spindeljakt!

Barnen har dock inte blivit rädda, dom brukar trampa ihjäl spindlarna åt mig om dom ser någon, men jag kan inte ens gå förbi en död spindel...Ibland tar dom upp spindeln och kastar den i busken eller så, bara för att jag ska kunna gå förbi. ;-)

2 Elin - Mamma till Edvin och lillebror i magen ♥:

skriven

Jag är sjukt rädd för getingar.

Springer så fort jag hör ett större flygfä komma emot mig (bättre fly än illa fäkta?)

Tyvärr ser jag nu att Edvin är rädd för flugor i alla möjliga storlekar...så jag har nog överfört min rädsla till han...

Kram

3 Rosanna:

skriven

du måste gå i terapi om de hindrar dig från att leva

4 Mother, Married & Twenty:

skriven

Jag har fobi för slemmiga djur som sniglar och maskar. När jag var liten vägrade jag gå ut om marken var blöt och det hade regnat.

5 Monica:

skriven

Hej! Jag blev inte ens tipsad babymassage med Theodor så därför passade jag på nu. Dock måste jag fixa barnvakt till Theodor om jonas jobbar.. Men det e bara 5 omgångar så det ska säkert gå bra.

Mina fobier är spindlar & svanar! haha

6 Sara 20år & tvåbarns mamma:

skriven

Kul att du ville vara med och tävla :)

Har precis lagt upp en till tävling i bloggen från namnnappen om du vill tävla om det med :)

http://neccin.blogg.se/2010/april/tavling-16.html

7 Malin, 22 år Gravid vecka 31:

skriven

tack så mkt, hur mår ni idag?

8 Rebecca:

skriven

Oja, jag har en liten fobi när det gäller damm! Ser jag damm så måsste jag damsuga ;P

Sedan är jag jätte rädd för tveskärtar eller hur det sstavas, när jag ser dem så bara skriker jag ;D



svar: Tack så mycket, det är min systermkamera =)

9 Frida:

skriven

Jag hatar verkligen att åka hiss. När jag var mindre drömde jag om att jag fastande i en hiss och sen dess har jag typ haft en fobi för hissar:S

10 Therese:

skriven

Ja, det här inlägget kan jag ju svara på. Haha. läser din blogg och gillar den jättemycket. och dina barn är jättefina! Men fobier!! jag jobbar på en förskola med barn 1-3 år. När det kommer en spindel eller om det kryper myror på backen så får jag panik. Så jag vet inte, men barnen tycker som tur är att jag är töntig o tar upp dom i handen...

Men ja... jag har fobier. Alla kryp. myror, spindlar, pytteinsekter... vet inte hur man blir av med rädslan eller hur man inte ska smitta av sig till barnen. tyvärr.

11 Jessie - 22 år & mamma till Jacob 2 år:

skriven

visst är det söt =) Men kan vara jobbigt i för sig om man glömmer att ta med den... men annars är det hur underbart som helst att se han behandla den som jag vet inte vad haha. Jag har livrädd för getingar... har blivit stucken mitt på läppen, blivit jagad av ett helt gäng getingar som stack mig på knäna då jag var ute & plockade blåbär i skogen & deras getingbo var på mark & växt över sig - man såg det inte förrens alla bara kom flygandes farande mot en hahah... & jag var liten. Idag kan jag gå inre panik när de kommer mot en speceillt som förra sommaren då en geting fastande på mitt hår aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah jag dooog inombords hahah

12 Plutten:

skriven

Jag är rädd för massa saker...alltså verkligen fobiker om man säger så. Men värst är det med åskan! Kan knappt ens höra ljudet på teven! Får panikångest och grinar. Ungefär. Riktigt jobbigt kan jag säga, särskilt när sambon tycker det är jättemysigt... Och det där med åskan har resulterat i att jag tycker att ALLA höga ljud är cepe läskiga... lite udda kanske...men så är det iaf med mej.

13 Mamma till världens underbaraste mulatt♡:

skriven

vilken fin bild på dej :)



14 emma, ung mamma åt julia [foto]:

skriven

Du är så himla vacker!: )

15 Anonym:

skriven

Jag har verkeligen fobi för grodor även stora och små grinar och e verkelgien livrädd ´även för dom små :O uscha:O

16 hallonmamma:

skriven

Söt du är! :D



Jag har massa fobier. Flyg, hajar etc etc..

17 Anonym:

skriven

jag har tydligen också fobi mot damm. jag har svårt att andas när jag ser damm i luften. kan aldrig äta/dricka något som har damm på sig (typ ett vattenglas som stårr framme en liten stund).

18 Travel in Uzbekistan:

skriven

I enjoyed this! Well done!

Kommentera här: