Dags för mat?

         
På Bvc idag så pratade vi lite snabbt om mat, fick frågan om jag snart hade tänkt introducera mat för honom då 4månaders dagen närmar sig med stormsteg.  Som det känns nu så har jag ingen brådska ALLS så jag kan gott vänta tills han är åtminstonde 5-6 månader och kan sitta stadigare. Varför krångla till det mer än nödvändigt för lära sig att äta lär han ju göra även om han börjar på 4månaders dagen eller 8 veckor senare.
Kanske får jag något ryck när han är 4 månader men som det känns nu så.. nää..
De blir stora alltför fort, och med en liten som var stor redan från start så vill jag ha honom som snuttande bebis ett tag till.

Leon har fått feber av vaccinet, jag försökte med suppar (i rumpan på stackarn) men nej det gick inte så bra om man säger så. Flytande Alvedon slukade han däremot så det kör jag på nu och förhoppningsvis fungerar det bra det med. 
1 Annica:

skriven

Tack så mycket. :D

2 Johanna:

skriven

Hej ! Jag kommer ihåg att jag läste din blogg när din dotter var jätte liten :) Haha kul att hitta tillbaka och se hur hon har vuxit och sådär. Super söt är hon !



Grattis även till lillebror. Även han är jätte söt :)



Lycka till med allt i livet. KRam.

3 Geshiia - mamma till två pojkar:

skriven

sv: Passa på att tävla om trosorna istället, går ju att spara i en byrålåda tills hon slutat med blöja. :)

4 Therese, Hampus & Pontus mamma:

skriven

Min Bvc nämde det sist med smakportioner. Min reaktion blev, "va, redan?". Precis som dig känner jag ingen stress alls med mat, utan han kan gott få amma ett tag till. Med första tyckte jag att de tog jätte lång tid innan "smakisarna" kom, antar att tiden går lite snabbare denna gången : )

5 Hanna:

skriven

vi pratade just om de där på vår föräldragrupp med, o vår sköterska sa att dom som börjar med mat sent får oftare problem med magen än dom som börjar vid 4 månader. väntar man till 6 mån så blir det helt plötsligt "bråttom" o man går för fort fram. om man börjar vid 4 månader så har man ju lång tid på sig att verkligen ge SMÅ smakportioner..man låter dom ju bara smaka lite..men alla gör som dom vill, men ville bara meddela att de va så vår sköterska sa :-) kram

6 Micca - Lions mamiii:

skriven

haha ooojjj d va rysligt rent :P men det är sånt som är vardagslyx ibland :)

7 Emma - Mamma till Mathilda.:

skriven

Tack så mycket. :)

Synd bara att bilder inte alltid gör sig rättvisa, Hennes ögon är mer blå i verkligheten men vissa är dom fina. :)

Allt bra annars medr er?

Ska ni hitta på nu i valborg då?

8 Petra:

skriven

Vi ska ta vaccinet nästa vecka,tycker som dig varför stressa barnen,Nova har inte provat smakis o hon blir 4 månader på söndag.kram o trevlig helg

9 Plutten:

skriven

Stackars liten...jobbigt med feber!

10 natalie:

skriven

Såg att hanna skrev att dom som börjar med maten senare ofta får problem med magen men jag har hört tvärt om att innan 6 mån ålder så är tarmarna inte färdiga för vanlig mat vilket gör att senare i livet har man lättare att bli både mjölk och gluten intoleranta.

Finns studier på det.



Jag själv kommer amma i minst 6 månader då jag har jätteproblem med mjölk sen bara något år tillbaka och blev bara ammad till 4 månader.



detta är vad jag har hört iaf.

Kommentera här: