stor bebis?

Har jag en ovanligt stor bebis? :O
Två personer har reagerat och sagt -Oj vad stor hon är. Men hallå?? Hon ser ju ut som alla andra tycker jag. Och även om hon hade vägt 6kilo vid födseln så hade ja inte älskat henne mindre för det.
Hon vägde 3510 och var 49cm - Vilket jag trodde var helt normalt? 

Men dom två som sagt att hon var stor har liksom sagt det som att det varit något negativt. Vad vill dom att ja ska säga 
-Ja hon är lite tjock men hon bantar.. ((?)) Och sen när ska bebisar vara spinkiga?

Vikten är det sista jag tänker på när det gäller bebisar, Vilken mamma skulle göra det?.. Men jag stör mig på folk som säger så. Vet inte riktigt varför.

Ne jag älskar min dotter mer än allt på denna jord och för mig så får hon vara hur stor hon vill,  bara hon mår bra.   
I mina ögon är hon perfekt.
1 Carro:

skriven

haha ja det är verkligen så!



Ja jag älskar att köpa bebis-kläder så han har ganska mycket + att han fick en massa på babyshowern som min mamma ordnade m.m :)





Men 3500 gram är väl inte så stort, jag tycker iaf det låter bra.

Min lillskit vägde bara 2975 och alla säger att det är lite istället :S

2 Linna:

skriven

Vilken sötnos till dotter du har! :-) Och skit i vad andra säger om vikten, folk tycker alldeles för mycket. Om hon är nöjd och glad och följer sin kurva så spelar det ju ingen roll! :-)

3 adriana:

skriven

min son vägde 4065 gram och han var "helt normalstor" ;)

4 SofiaR:

skriven

nej de e inte stort, min dotter vägde 3830 gram när hon kom ut och va 50 cm. jag tycker att hon är jätte liten :)

5 Linda m. 4 barn:

skriven

jag kan säga som så här "åh vilken liten tjockis"...men det säger jag på ett positivt sätt för bebisar som är lite mer "tjocka" är sötare än spinkiga. Det ska ju synas att de får mat i sig liksom ;-).

Lite bebishull är ju ingen fara.

6 Anonym:

skriven

Min dotter vägde 3655 & var 49 lång, det är inget onormalt med det, bättre att dom är lite knubbiga än för små, då finns lite o ta av om dom blir sjuka!

7 viktoria:

skriven

hej fin blogg du har o dotter. jag har själv en son född 080227 så det är ju inte så hemskt lång mellan dem i ålder våra små/nu lite större barn :-) ps passar på att tipsa om min blogg där du kan köpa unika handgjorda kort o annat pyssel mvh viktoria

Kommentera här: